دوشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۱:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۳۷
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس سرویس عمومی

وزارت جهاد کشاورزی با ذخیره سازی مناسب ، بازار گوشت را کنترل می کند

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه با ذخیره سازی مناسب، بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ و تخم مرغ را در روزهای آینده بویژه ایام ماه مبارک رمضان کنترل می کند.

دکتر "محمدحسین انصاری فر" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، وضعیت تولید محصولات یادشده را مناسب خواند و افزود: هیچ مشکلی در تولید این محصولات وجود ندارد.
وی با بیان آنکه میزان تولید گوشت قرمز در سال جاری از وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته برخوردار است، اظهار داشت: در سه ماه گذشته، بیش از 900 هزار راس دام در مناطق درگیر با خشکسالی از دامداران خریداری و بخش عمده ای از آن برای تامین نیاز مردم در ماه رمضان ذخیره سازی شده است.
انصاری فر در همین حال، افزایش حدود هفت تا هشت درصدی قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر را ناشی از شرایط روانی بازار به لحاظ نزدیکی به ماه رمضان و افزایش تقاضای مصرف دانست و گفت: معمولا در ایام خاصی از سال از جمله نزدیکی ماه رمضان، سال نو و ایام حج به دلیل افزایش تقاضا، قیمت محصولاتی نظیر گوشت قرمز و مرغ افزایش می یابد.
به گفته سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه برای جلوگیری از ملتهب شدن بازار و افزایش بی رویه قیمت ها در روزهای آینده، به ذخیره سازی مناسب گوشت قرمز و مرغ و نیز تخم مرغ اقدام کرده است تا براساس نیاز به بازار عرضه نماید و قیمت ها را کنترل کند.
وی در پایان با بیان آنکه وزارت جهاد کشاورزی تولید و کنترل بازار گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ را برعهده دارد، تصریح کرد: تنظیم بازار این محصولات نیاز به ابزارهایی دارد که در اختیار وزارت بازرگانی است.

(دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷) ۱۱:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها