پنج شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۸۳۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف بلوبری برای سلامت قلب مفید است

مطالعه جدید نشان می دهد خوردن یک فنجان بلوبری در روز منجر به حفظ سلامت مداوم عملکرد عروقی و بهبود سفتی شریان ها می شود.

محققان دانشکده پزشکی نورویچ بریتانیا ادعا می کنند مصرف 150 گرم بلوبری در روز موجب کاهش خطر بیماری قلبی-عروقی تا 15 درصد می شود.
به گفته محققان، بلوبری و سایر انواع توت ها باید در رژیم های غذایی گنجانده شوند تا خطر بیماری قلبی-عروقی، بخصوص در بین گروه پرخطر، کاهش یابد.
این گروه تحقیق به بررسی تاثیر مصرف بلوبری بر سندروم متابولیک پرداختند. سندروم متابولیک بدین معناست که یک فرد حداقل دارای سه فاکتور پرخطر ار فاکتورهای پرخطر زیر باشد: فشارخون بالا، قندخون بالا، چربی اضافی دورشکم، میزان پایین کلسترول خوب HDL و میزان بالا تری گلیسیریدها.
«آیدین کسیدی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ابتلا به سندروم متابولیک به شکل قابل توجهی موجب افزایش خطر بیماری قلبی، سکته و دیابت می شود و استاتین ها و سایر داروها برای کنترل این فاکتورهای پرخطر تجویز می شود.»
به گفته محققان، تغییرات ساده در سبک زندگی، از جمله تغییر در گزینه های خوراکی، می تواند به کنترل این عوامل کمک کند.
مطالعات قبلی نشان داده بودند افرادی که به طورمنظم بلوبری مصرف می کنند با کاهش ریسک ابتلا به مشکلاتی نظیر دیابت نوع2 و بیماری قلبی-عروقی روبرو هستند.
این خاصیت بلوبری به خاطر وجود مقادیر بالا ترکیبات طبیعی موسوم به آنتوسیانین هاست، فلاوونوئیدهای که مسئول رنگ آبی و قرمز در میوه ها هستند.

(پنج شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸) ۲۲:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها