پنج شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۲:۱۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۳۶۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار/ کاهش نرخ مرغ در راه است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات نرخ مرغ طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.
 به گفته وی،نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.
 یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلو سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.
 رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته باثبات بوده است، بیان کرد: با توجه به ازدیاد جوجه ریزی پیش بینی می شود که قیمت مرغ از چند روز آینده با روند کاهشی به کمتر از نرخ مصوب در بازار برسد و مجدد از ۵ مهرماه با ازدیاد مصرف به مرز ۹ هزار تومان برسد.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ تومان است، از این رو قیمت فعلی به زیان کشتارگاه هاست.
 یوسف خانی در واکنش به اعتراض مرغداران به نرخ فعلی مرغ در بازار گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار، اتحادیه و انجمن مرغداران حضور داشتند و نرخ مصوب ۸ هزار و ۵۵۰ تومانی مرغ زنده و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ گرم را پذیرفتند چرا که در صورت اعتراض نماینده تولیدکنندگان این نرخ ها مصوب نمی شد.
 جمع آوری تخم‌مرغ مازاد امری تاثیر‌گذار در بهبود بازار
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در بخش دیگر اظهارات خود درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ ۷ هزار معادل شانه ای ۱۴ هزار تومان است.
 وی در پایان تصریح کرد: با آغاز خرید توافقی و جمع آوری تخم مرغ مازاد از سطح بازار به منظور کاهش زیان مرغداران پیش بینی می شود که قیمت هر کیلو تخم مرغ به ۸ هزار تومان برسد.

(پنج شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸) ۲۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها