دوشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۳۱
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس سرویس عمومی
وزیر جهاد کشاورزی :

تاکنون بیش از 9میلیون تن گندم در کشور تولید شده است و تولید سال آینده گـنـدم حدود 14 میلیون تن پیش‌بینی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال به‌رغم وجود شرایط خشکسالی در کشور، تاکنون بیش از 9 میلیون تن گندم تولید شده است.

به گزارش خبرنگار کشاورزی ایسنا، مهندس محمدرضا اسکندری شب گذشته در حاشیه مراسم امضاء یادداشت رسمی همکاری‌های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و اکوادور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: از گندم تولید شده در کشور تاکنون نزدیک به سه میلیون و 300 هزار تن گندم از سوی کشاورزی به مراکز خرید تحویل داده شده است که در این راستا و برای تشویق کشاورزان به تحویل گندم تولید شده به مراکز خرید، اعلام کرده‌ایم گندمکارانی که محصول خود را به این مرکز تحویل دهند از خدمات یارانه‌ای دولت بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

او تاکید کرد: این اقدام در جهت جلوگیری از مصرف گندم در مصارف غیر اصلی انجام می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده با تحت کنترل قرار دادن مزارع گندم و به‌کارگیری برخی مسائل فنی و با شرایط موجود تولیدی حدود 14 میلیون تن داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به دو یادداشت‌تفاهم امضا شده بین کشور ایران و اکوادور اشاره کرد و گفت: در برخی محورهای این یادداشت تفاهم‌ها سعی شد که بخش غیر دولتی وارد مذاکره شود و به تفاهم برسند که که همین محورها در چارچوب تفاهم‌نامه قرار گرفت و قرار شده بخش غیر دولتی مذاکرات خود را ادامه دهد تا اگر بخواهیم صادرات یا وارداتی داشته باشیم از طریق همین بخش وارد عمل شویم.

وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه، در بخش صدور خدمات فنی، حدود 16 محور تعیین شده است تا کارگروه‌های فنی کشورمان به اکوادور رفته و خدمات فنی را در موضوعات مختلف ارائه کنند.

اسکندری افزود: در مورد احداث صنایع لبنی، کشتارگاه‌ و سیلو نیز قرار شده است بخش غیر دولتی کشورمان، مذاکرات نهایی را انجام داده و به قرارداد برسانند.

او یادآور شد: با توجه به بالا بودن میزان تولید موز در این کشور، ما می‌توانیم در صنایع تبدیلی و فرآوری این محصولات در بخش غیر دولتی کار کنیم، علاوه بر این به‌دلیل فعالیت مناسب این کشور در پرورش میگو، ما می‌توانیم از تجارب آنها نیز در این زمینه استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در رابطه با داروها و واکسن‌های دامی نیز قرار شده است، صادراتی از کشور ما به این کشور انجام شود.

اسکندری با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک سفارت کشور ما در اکوادور افتتاح می‌شود، اذعان کر: تا قبل از این بین مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و اکوادور حدود20 میلیون دلار بوده است که البته از این رقم نیز 16 میلیون دلار مربوط به محصولاتی بوده که از کشور ما به این کشور صادر می‌شده است و تنها حدود چهار میلیون دلار از محصولاتی همچون قهوه کاکائو و مقداری برنج و موز وارد کشور ما شده است.

(دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها