چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۲۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کمبودی در عرضه دام وجود ندارد/آغاز روند کاهشی قیمت گوشت در بازار

پوریان گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری و توزیع انبوه گوشت، قیمت محصول در بازار روند کاهشی داشته است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشوراز کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری و توزیع انبوه گوشت، قیمت محصول در بازار روند کاهشی داشته است.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه سال گذشته در چنین موقعیتی با مشکل کمبود دام و گرانی گوشت در بازار روبرو بودیم، اما امسال به سبب شرایط مساعد مرتع با مازاد دام در واحدهای دامداری روبرو هستیم که این امر تعادل منطقی قیمت گوشت در بازار را به همراه داشته است.
پوریان قیمت دام زنده را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه در ایام محرم، تقاضا برای خرید گوشت گوساله بیشتر است، اما به سبب انباشت دام در واحدهای دامپروری جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار نیست.
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت گرم و منجمد در ایام محرم وجود ندارد، بیان کرد:با وجود کاهش مصرف گوشت گوسفندی در ایام محرم، پیش بینی می شود که قیمت شقه گوسفندی متاثر از قیمت گوشت گوساله با روند نزولی در بازار روبه رو شود.
وی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را ۳۲ هزار و دام سبک ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال، دام زنده سنگین با نرخ ۳۶ تا ۳۸ هزار و دام سبک ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.
پوریان در پایان ادعای برخی فروشندگان مبنی بر امتناع دامداران در عرضه دام را تکذیب کرد و افزود: با توجه به آنکه نگهداری دام پروار شده برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد، از این رو دامدار به فکر آن است که دام خود را در بازار عرضه کند.

(چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸) ۲۳:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها