دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۲۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه فناوری از مزرعه تا سفره

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با ابراز تاسف از وابستگی کشور به خارج در زمینه صنعت غذایی گفت: برنامه‌های حمایتی ما برای توسعه این بخش، توسعه تکنولوژی از مزرعه تا سفره را هدف‌گذاری کرده است.

دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه و بازدید از نمایشگاه صنایع غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ما در همه حوزه‌های صنعتی مورد نیاز کشور برنامه‌های حمایتی داریم، افزود: صنایع غذایی یکی از صنایع مهم کشور است که شاهد برگزاری رویدادی در این حوزه در صندوق نوآوری هستیم.
وی با تاکید بر اینکه در  بخش‌های دانشی صنعت غذایی، کشور وابستگی‌هایی دارد، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌هایی برای توسعه حوزه‌های مرتبط با تولید واکسن و داروهای دامی، افزودنی‌های غذایی دامی، اسید آمینه‌ها و پروبیوتیک‌ها داریم؛ چرا که در این حوزه‌ها دچار ضعف‌هایی هستیم.
ستاری اظهار کرد: ما با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، درصدد هستیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان را ترغیب کنیم تا در این حوزه وارد شوند.
معاون علمی رییس‌جمهور برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را گام مهمی برای معرفی توانمندی‌ها ذکر کرد و افزود: متاسفانه کشور در حوزه غذایی به‌ویژه در زمینه غذای دام وابستگی‌هایی دارد و ما نیز توسعه تکنولوژی از مزرعه تا سفره را هدف قرار داده‌ایم.
ستاری با اشاره به ممنوعیت واردات برخی از اقلام که تولید آن در کشور میسر است، خاطر نشان کرد: برای آنکه این امر اتفاق بیفتد، باید پتانسیل‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم با استفاده از توانمندی‌های داخلی جلوی واردات را بگیریم.

(دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸) ۲۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها