یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۱۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تحریم‌ها بهترین فرصت را برای بخش کشاورزی فراهم کرده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم بهترین فرصت را برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است و واقعی شدن نرخ ارز موجب شده که فرصت برای صادرات محصولات کشاورزی مهیا باشد.

احمد کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز در هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات کشاورزی اظهار کرد: درست است که نمایندگان در انتخاب مسئولان در وزارتخانه دولتی نباید دخالتی داشته باشند اما مسئولان دولتی نیز نباید به شکلی برخورد کنند و کار انجام دهند که نمایندگان تصور کنند عنادی وجود دارد؛ مجلس و دولت می‌توانند به راحتی با یکدیگر فعالیت داشته باشند و نباید چالش‌های جدی میان آنها به وجود آید.
وی با بیان اینکه مرغ لاین اکنون رها شده  است افزود: وزارت جهاد کشاورزی با این همه محقق و پرسنلی که دارد باید فعالیت‌های تحقیقاتی موثری در این زمینه انجام می دادند. در ایران جوانانی دارند که غنی‌سازی هسته‌ای را انجام دادند حال نمی‌توانند مرغ لاین را در کشور تولید کنند؟
کیخا افزود: نوار ساحلی ایران اراضی غنی‌تر از کشور هلند دارد و در صورتی که وزارت جهاد کشاورزی برنامه در بهره‌وری از این فرصت داشته باشد می‌توانیم صادراتی حتی بیشتر از این کشور داشته باشیم اما اکنون برنامه‌ای در این خصوص ارائه نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها بهترین فرصت را برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است گفت: تحریم بهترین فرصت را در بخش کشاورزی ایجاد کرده است. واقعی شدن نرخ ارز ، امکان صادرات محصولات کشاورزی متعدد را برای کشاورزان فراهم آورده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: مجلس نیز همواره همکاری کامل با بخش کشاورزی دارد و بنده حتی یک بار ندیدم که مسائل بخش کشاورزی در صحن علنی مجلس مطرح شود اما گرایشی به رای دادن آن وجود نداشته باشد.

(یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸) ۲۲:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها