شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۱۳۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت قرمز مورد نیاز ماه محرم تامین است

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: گوشت قرمز مورد نیاز ایام عزاداری ماه محرم تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

« سعید سلطانی سروستانی»  افزود: در حدی دام زنده سبک و سنگین در کشور موجود است که افزایش تقاضا نمی‌تواند تاثیر چندانی بر نرخ عرضه دام برای هیات‌های عزاداری در این ایام داشته باشد.
قیمت گوشت گوسفندی بیش از 90 هزار تومان اجحاف به مصرف‌کنندگان
وی تصریح کرد: اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده سنگین (گاو و گوساله) 32 هزارتومان و دام سبک (گوسفند و بز) 42 هزارتومان است بنابراین قیمت منطقی عرضه گوشت قرمز برای مصرف کنندگان برای گوساله باید بین 75 تا 80 هزارتومان و برای گوسفندی بین 85 تا 90 هزار تومان باشد.
به گفته وی، این در حالی است که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در بازار با قیمت‌هایی بیش از 100 تا 125 هزارتومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
وی اظهار داشت: قیمت فعلی دام زنده برای ایام محرم نیز منطقی است و انتظار می‌رود در این ایام نیز دام زنده با همین نرخ‌ها به بازار عرضه شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با بیان این که قیمت‌هایی بیش از این اجحاف به مصرف کنندگان است اظهار داشت:  احتمال می رود سودجویان برای سود بیشتر اقدام به افزایش نرخ دام زنده و گوشت قرمز کنند به طوری که در آستانه عید قربان نیز اتحادیه‌ها نرخ دام زنده سبک را 42 هزارتومان و سنگین را 32 هزارتومان اعلام کرده بودند اما در روز عید قربان این محصولات با نرخ 47 هزارتومان عرضه شد.
وی گفت: برای ساماندهی بازار دام زنده و گوشت قرمز علاوه بر تشدید حضور دستگاه‌های نظارتی نیاز است دستگاه یا تشکلی مسئولیت عرضه صفر تا 100 دام زنده تا گوشت قرمز در بازار را برعهده بگیرد زیرا تا زمانی که این مهم اتفاق نیفتد به طور حتم عده ای متخلف برای سود بیشتر موجب اختلال در بازار این محصول می‌شوند.
این مقام صنفی افزود: پس از ایام محرم نیز قیمت گوشت قرمز روند کاهشی را تجربه می‌کند.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها سال گذشته نزدیک به 895 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و بیش از 160 هزارتن گوشت قرمز وارد کشور شده است.
سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور 12.4 کیلوگرم است.
 


(شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها