شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۱۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو به ۹۶ نفر رسید/ گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشورگفت: بنابر آخرین آمار تا کنون ۹۶ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۹ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون ۹۶ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حدود ۹ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند؛ با توجه به آنکه تعداد مبتلایان و ۳ فوتی اخیر مربوط به استان سیستان و بلوچستان است از این رو تیمی برای بررسی مشکل از سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت به این استان ارسال خواهد شد.
 امیری در خصوص اینکه تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور کاهش یافته است، بیان کرد: این درحالی است که در هفته‌های اخیر ۱۳ نفر از مبتلایان مربوط به استان سیستان و بلوچستان هستند که متاسفانه ۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.
 معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشکی و رعایت دستورالعمل‌ها تعداد مبتلایان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است که با وجود بازگشت حجاج و ایام محرم به مردم توصیه می‌شود که از کشتار دام در معابر عمومی پرهیز کنند.
به گفته این مقام مسئول همه ساله با گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه‌ها شاهد شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور هستیم از این رو سازمان دامپزشکی با افزایش آگاهی مردم در نظر دارد تعداد مبتلایان را کاهش دهد.
 او با اشاره به اینکه فعالیت کنه‌ها تا خنک شدن هوا همچنان ادامه دارد، بیان کرد: بر این اساس از افراد تقاضا داریم که همواره به رعایت توصیه‌های دامپزشکی گوشت مورد نیاز را از فروشگاه‌های مجاز خریداری و از کشتار دام در معابر و منازل اجتناب کنند ضمن اینکه مصرف جگر را به حداقل برسانند.
 معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در توصیه‌ای به دامداران گفت: افرادی که شغال آن‌ها در ارتباط مستقیم با دام است باید دقت کنند تا با کنه مواجه نشوند، زیرا امکان گزش و انتقال ویروس در محیط وجود دارد.
 امیری در پایان با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم، تصریح کرد: هم اکنون این بیماری تنها در ۱۴ استان کشور شیوع یافته است که با توجه به استمرار روند بیماری تا پایان شهریور به افراد توصیه می‌شود که از مصرف دل و جگر خام و همچنین دست زدن به لاشه دام پرهیز کنند و هنگام خرد کردن جگر حتما از دستکش استفاده کنند تا موارد ابتلا به بیماری به حداقل خود برسد.
 

(شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها