دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۰۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

استقبال از فودسرویس‌ها به مدد نبود تفریحات زیاد برای ایرانی‌ها

دبیر اولین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس گفت: یکی از مشکلات جامعه و فودسرویس‌ها، وضعیت اقتصادی مردم است چرا که مردم توان هزینه کردن ندارند که این موضوع ضربه بزرگی به فودسرویس‌هایی می‌زند که با کیفیت کار می‌کنند.

حمیدرضا کوشا در اولین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس(food service industry صنعت خدمات غذایی) که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه «بدون شک فودسرویس‌ها به دلایل مختلف حائز اهمیت هستند»، اظهار کرد: خدمات فودسرویس‌ها بر روی اقتصاد مشهد اثر می‌گذارد، بسیاری از خانواده‌ها با فعالیت فودسرویس‌ها اداره می‌شوند که به نوعی کار فرهنگی و اجتماعی نیز انجام می‌شود که این روند در آینده بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: همان‌طور که در حال حاضر در خانه‌ها کار خیاطی انجام نمی‌شود، در آینده نزدیک نیز بعید است که در خانه‌ها غذایی پخته ‌شود، غذایی که در آینده در خانه پخته ‌شود، نمی‌تواند با کیفیت مناسب، قیمت و طعم فودسرویس‌های حرفه‌ای برابری کند، این موضوع نشان می‌دهد که فودسرویس‌ها به سمت رشد می‌روند.
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه «متاسفانه در کشور ما تفریحات زیادی وجود ندارد و این امر سبب استقبال مردم از فودسرویس‌ها شده است»، عنوان کرد: مشهد قطب گردشگر و غذا است و به همین امر فودسرویس‌ها تامین کننده غذا شهر مشهد، زائران و گردشگران هستند.
وی با اشاره به اینکه« مشکل دیگر فود سرویس‌ها رقابت‌ در ایران است»، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران رقابت وجود دارد اما همکاری نیست، فودسرویس‌ها یک‌دیگر را به عنوان همکار خود نمی‌دانند بلکه به عنوان رقیب می‌شناسند، ما باید به سمت رقابت محدود و همکاری بیشتر برویم.
دبیر اولین همایش مدیریت نوین در صنعت فودسرویس با بیان اینکه «از مشکلات دیگر فودسرویس‌ها، ورود تازه‌کارها به این صنعت است»، تاکید کرد: افراد به دلیل علاقه و جذابیتی که فودسرویس دارند، وارد این صنعت می‌شوند اما این افراد نمی‌توانند موفق باشند، چرا که بعد از مدت یک‌سال از گردانه کسب و کار خارج شده و آسیب‌هایی به فودسرویس‌های قدیمی می‌زند.
وی ادامه داد: تعداد افراد تازه‌کار زیاد است به این دلیل که هر کدام از ما بر حسب علاقه، سرمایه و سرگرمی دوست داریم به این عرصه ورود پیدا کنیم.تنها علاقه و سرمایه کافی نیست، بلکه مشکلات زیادی بر سر راه خدمات‌دهی در فودسرویس‌هاست.
وی افزود:  دولت و سازمان‌های دولتی فشارهای خود را به فودسرویس‌ها وارد می‌کند؛ سازمان مالیاتی به دلیل کم‌شدن منابع درآمدی دولت به کسب‌وکارها فشار وارد می‌کند و هر چقدر این کسب‌وکارها کوچک‌تر باشد، فشار بیشتری وارد می‌کنند. شهرداری به دلیل کم‌شدن منابع مالی‌اش، مشکلات زیادی را بر سر راه فودسرویس‌ها قرار داده است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه «یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات در کشورما، تعامل است»، گفت: ما باید بتوانیم مشکلات‌مان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌الملل و... را با تعامل برطرف کنیم. در فودسرویس‌ها نیز باید این تعامل به وجود بیاید.
کوشا ادامه داد: این همایش شروعی برای تعامل فودسرویس‌ها، اتحادیه‌ها و دیگر سازمان‌های مربوطه است که می‌تواند در قالب برنامه‌های دیگر ادامه داشته باشد.
وی عنوان کرد: بخش عمده کیفیت فودسرویس‌ها به تامین‌کنندگان مواد اولیه آنان برمی‌گردد به این معنا که کیفیت مواد و قیمت آن‌ها در غذا تاثیرگذار است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مشاوره‌ای ایده‌های بسیار خوبی برای فودسرویس‌ها دارند که در این شرایط بحرانی باید برای مشاوره و ایده گرفتن به سمت آنان برویم.
کوشا با بیان اینکه درآمد و هرآن چیزی که فودسرویس‌ها دارند از مشتریان تامین می‌شود، به این معنا که ولی نعمت آنان مشتریان هستند، تاکید کرد: کارکنان فودسرویس‌ها تاثیرات جدی بر کیفیت خدمات دارند، اگر کارمند ناراضی و ناتوان باشد، قطعا بر انتخاب مشتری اثرگذار است. درآمد و سود بیشتر با مشتری راضی اتفاق می‌افتد و این امر زمانی محقق می‌شود که شما کارکنان راضی داشته باشید.


(دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۴:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها