چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۳
سرویس : فن آوری اطلاعات
کد خبر : ۸۷۴۴۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس فن آوری اطلاعات

راه اندازی اپلیکیشن اعلام و رصد قیمت ۱۰۰ کالای اساسی، بزودی توسط دولت

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: اطلاع رسانی قیمت از اولویت های کاری ما در حوزه تنظیم بازار است که اپلیکیشنی برای اعلام و رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی و مورد نیاز مردم در حال راه اندازی است.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در همایش معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تنظیم بازار، رسانه و تعامل با رسانه جهت اعتماد سازی و اطلاع رسانی درست و به موقع خیلی مهم است.

 
وی با بیان اینکه وفور کالا و فراوانی کالا در تنظیم بازار مقدم بر قیمت است که این مورد باید لحاظ شود، افزود: در تنظیم بازار ضروری است که قدرت پیش بینی خود را بالا ببریم تا افزایش قیمت ناگهانی کالاها را بتوانیم پیش بینی و مدیریت کنیم.
 
مدرس خیابانی گفت: فروشگاه های زنجیره ای یکی از جاهایی است که افزایش ناگهانی قیمت ها را می تواند به ما هشدار دهد تا بتوانیم سریع مدیریت کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید تقویم کالایی برای رصد کالاها در فصول و ماه های خاص سال داشته باشیم، گفت: تقویم تولید و تقویم مصرف برای رصد کالاها در زمان های خاص (مانند ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس) و تقویم کالایی به تفکیک جغرافیای محل تولید کالاها را باید تدوین کنیم. 
 
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه تنظیم ورود و خروج کالا یکی از ابزارهای تنظیم بازار است، افزود: استان های تولید کننده کالاها در ابتدا خود رصد کنند و کمبود کالایی اگر در استانشان اتفاق می افتد هشدار دهند تا بتوانیم سریع مدیریت کنیم.
 
وی افزود: تنظیم بازار بدون حضور اصناف یک شوخی است، 3 میلیون واحد صنفی با 7 میلیون اشتغال مستقیم ظرفیت قابل اعتنایی است. اتحادیه ها باید کار اجرایی کند و بازرسان برای نظارت به اتاق اصناف بیاییند، کار اتحادیه ها نباید اجرایی باشد.
 
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه فشار روی مردم زیاد است، گفت: نباید در اتاق دربسته بنشینیم، حتما تولید باید با در نظر گرفتن معیشت مردم حمایت شود.
 
وی افزود: صادرات در شرایط کنونی از نان شب هم واجب تر است؛ صادرات به تولید و اشتغال کمک می کند و باید تقویت شود. روی صادرات فوق العاده باید کار شود، کارکرد رایزنان باید تقویت شود، امسال برای صادرات به 15 کشور همسایه هدف گذاری شده است که رایزنان در این کشورها باید مستقر شوند. 
(چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها