سه شنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۲۰۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

مهم‌ترین فاکتور خرید مواد غذایی

نظرسنجی‌های ۱۷ و ۱۸ تیر ماه مرکز ملی افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد در انتخاب و خرید مواد غذایی از نگاه مردم، مؤثرترین عامل "کیفیت خوب" مواد غذایی است. این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی دیگر ایسپا که در همین روزها انجام شده نشان می‌دهد، "خانواده، دوستان و آشنایان" مؤثرترین منبع تبلیغی مردم برای خرید کالا است.

در نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: « معمولاً چه عواملی در تصمیم گیری شما برای انتخاب و خرید کالا موثر هستند؟»
 
در پاسخ به این سؤال،  ۷۸.۷ درصد کیفیت خوب، ۵۴.۱ درصد قیمت مناسب، ۹.۱ درصد خوشنامی کالا، ۳.۶ درصد جذابیت و ظاهر کالا، ۲.۴ درصد تبلیغات و ۱.۶ درصد دسترسی آسان به کالا را به عنوان عوامل مؤثر در انتخاب و خرید کالا عنوان کرده‌اند.
 
در این نظرسنجی پاسخ‌گو می‌توانست دو گزینه را انتخاب کند.
 
 
منابع تبلیغاتی موثر در انتخاب کالای مردم ایران
 
همچنین در نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: «کدام یک از منابع تبلیغاتی در انتخاب شما برای خرید کالا موثر است؟»

خرید کالا

 
بر اساس اعلام مرکز ملی افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، ۳۹.۶ درصد از افراد به این سؤال پاسخ "خانواده، دوستان و آشنایان" را انتخاب کرده‌اند. این در حالی است که  ۳۵.۹ درصد صدا و سیما، ۱۱ درصد شبکه های اجتماعی مجازی،  ۲.۸ درصد تبلیغات محیطی، ۲.۴ درصد ماهواره،  ۱.۱ درصد مطبوعات، ۰.۹ درصد پیامک و ۱.۹ درصد افراد نیز "نظر خود فرد" را به عنوان منبع تبلیغاتی مؤثر در خرید کالاها عنوان کرده‌اند. همچنین  ۴.۴ درصد افراد گزینه "بی پاسخ/ نمی دانم" را در پاسخ به این سؤال برگزیده‌اند.
(سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها