دوشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۶:۴۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۷۱۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برترین دم‌کنندگان چای ایرانی معرفی شدند

دومین دوره مسابقات چای ایرانی روز یکشنبه ۳۰ تیرماه جاری در شهر تهران برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

برگزاری این مسابقه با همکاری پژوهشکده چای ایران -زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی- و با معرفی داور از سوی این نهاد برنامه ریزی شده است.
فراخوان مسابقه چای ایرانی پیشتر اعلام شده است و برگزارکنندگان براساس شاخص ها و مولفه های خاص مرتبط با موضوع چای ایرانی، حائزان شرایط شرکت در مسابقه را انتخاب کردند که در نهایت افراد راه یافته به مراحل نهایی مسابقه از صبح تا عصر امروز در دو نوبت به رقابت پرداختند.
این رقابت ها در دو مرحله «چای ساده ایرانی» و نیز «چای ترکیبی» (ترکیب چای با دیگر طعم دهنده های طبیعی و ارگانیگ) بین ۱۳ نفر راه یافته به مسابقه برگزار شد.
یکی از مسئولان برگزاری این مسابقه گفت که استفاده از چای ایرانی و استفاده نکردن از اسانس از جمله شروط اصلی برگزاری این مسابقه است.
محمد آل بویه با معرفی برگزیدگان این مسابقه اظهارداشت: هیات داوران پس از طی فرآیندهای داوری به ترتیب «محمد جواد اسماعیل پور»، «سعید اصغری» و «پارسا خسروآثاری» را به عنوان نفرات اول تا سوم این مسابقه معرفی کردند و جوایز نقدی به آنان اهدا شد.
به گفته وی اصلاح برخی باورها و ذهنیت های نادرست درباره چای ایرانی مبنی بر اینکه دیردم یا کم کیفیت است از جمله علت های برگزاری این مسابقات بوده که دوره نخست آن سال ۹۶ در تهران برگزار شده است.
وی افزود: ترویج فرهنگ استفاده بیشتر از چای سالم ایرانی، معرفی آن و حمایت از چایکاران کشور در سال رونق تولید از جمله دیگر اهداف این مسابقه اعلام شده است.
آل بویه با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای پرمصرف چای در جهان است اظهارداشت: ضرورت دارد چای مرغوب و سالم ایرانی بیش از پیش معرفی و فرهنگ استفاده از آن نیز بیشتر ترویج شود.
برنامه ریزی برای برگزاری این مسابقه به همت تشکل غیردولتی «کانون رویدادهای چای ایرانی» انجام شده است.

(دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۶:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها