یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۰۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در انتظار تایید هیئت دولت

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ۳ سناریو برای افزایش قیمت نان گفت: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.

عباس قبادی در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: ما اگر تولید را حمایت کنیم و به اندازه کافی کالا تولید شود، شکایت مردم و نیاز به بازرسی ها نیز کاهش خواهد یافت و در واقع بازار به سمت خود تنظیمی می رود.
وی در ادامه سخنان خود به وجود سه سناریو برای افزایش قیمت نان نیز اشاره کرد وافزود: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت 25 درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.
قبادی تلاش های استان برای تولید گندم با کیفیت و کسب رتبه دوم کشور در سال گذشته را قابل تحسین دانست واظهار داشت: امسال نیز با توجه به شرایط موجود احتمال کسب رتبه دوم کردستان در تولید گندم وجود دارد.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود وجود هماهنگی در ستاد تنظیم بازار کشور و استان را ارزشمند دانست و گفت: مصوبات این ستاد برای همه دستگاهها قابل اجراست چون بر اساس مصوبه سران قوا تشکیل و به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیدە است.
قبادی همچنین به انتقادها از تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی پاسخ داد و گفت: با نگاە به بازار و رصد قیمت ها متوجه می شویم که کالاهای تامین شده با این ارز دارای ثبات و نوسان کمتری بوده‌اند.
وی افزود: برای نمونه برنج، روغن نباتی و نهاده‌های دامی با ارز دولتی تامین و از نوسان کمتری برخوردار بوده‌اند و بر همین اساس می‌توان گفت این رویکرد دولت موفق بوده است.
قبادی در ادامه به تامین لاستیک برای ماشین های سنگین و کامیون ها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در فروشگاهها و عاملان فروش انباشت لاستیک داریم و استانها لازم است نسبت به جذب سهمیه خود اقدام کنند و هر میزان لاستیک نیاز بود آن را تخصیص خواهیم داد.

(یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸) ۱۵:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها