پنج شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۹۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

خروج غیرمجاز ۲۷ هزار راس دام در ماه از خراسان شمالی

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در بهار امسال هر ماه حدود ۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین به صورت غیرمجاز و غیرقانونی از استان خارج شده است.

ابراهیم تقوایی اظهار داشت: در سه ماهه امسال یکهزار و ۳۲۵ راس دام سنگین با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده و ۱۵۵ راس دام سنگین به استان وارد شده است.
وی افزود: در این مدت ۸۱ هزار راس دام سبک با مجوزهای لازم از این استان خارج شده است و در این مدت بیش از ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ راس دام سبک به استان وارد شده است.
تقوایی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه حدود یکهزار راس دام سبک و سنگین از استان به صورت غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم از استان خارج می شود، گفت: بر این اساس برآورد می شود ماهانه حدود ۲۷ هزار دام سبک و سنگین بدون مجوزهای لازم استان خارج می شود.
کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به افزایش خروج غیرمجاز دام در اواخر پارسال گفت: از اسفندماه پارسال نظارت بر حمل دام در این استان به منظور جلوگیری از انتقال غیرمجاز آن تشدید و با متخلفان برخورد شد.
وی خاطرنشان کرد: نظارت ها همچنان در حال انجام است و گشت های ثابت و موقت در مبادی ورودی استان در محورهای مختلف در شهرستان های فاروج، اسفراین، آشخانه، گرمه دایر و فعال است.
کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: رانندگان ناوگان باری باید مطلع باشند که حمل دام بدون مجوزهای دامپزشکی به منزله قاچاق است و با آن برخورد می شود.
در خراسان شمالی بیش دو میلیون واحد دامی سبک نگهداری و پرورش داده می شود.

(پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۷:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها