دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۶۸۸۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

جزئیات ممنوعیت واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی/ چه محصولات گیاهی می‌توانند به کشور وارد شوند؟

مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو درباره ممنوعیت واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی توضیح داد.

مهناز خانوی مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو درباره ممنوعیت واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی ، اظهار کرد: ما به ویژه اکنون که در سال رونق تولید هستیم فکر می‌کنیم تولیدکنندگان به قدری توانمندی دارند که نیازی نیست واردات فرآورده‌های گیاهی و سنتی را افزایش دهیم.

مجوز واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی ۴ ساله است
وی ادامه داد: البته باید توجه داشت فرآورده‌های وارداتی که پیش از این مجوز واردات داشتند و اعتبار آن‌ها به پایان نرسیده است می‌توانند وارد کشور شوند و به طور معمول مجوز واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی ۴ سال است.

مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو افزود: فرآورده‌های طبیعی و سنتی که اعتبار واردات آن‌ها به پایان رسیده است تمدید اعتبار نمی‌شوند و فرآورده‌هایی که اعتبار دارند به دلیل آن که عملاً در اولویت واردات نیستند فقط محصولاتی که مورد نیاز باشند وارد می‌شوند و مجوز جدیدی برای واردات فرآورده‌های طبیعی و سنتی صادر نمی‌کنیم.

خانوی تأکید کرد: تنها فرآورده‌هایی که مشابه تولید داخل ندارند و انجمن‌ها معتقد باشند که حضور آن‌ها در بازار ضروری است به شکل محدود وارد کشور می‌شوند.

تولیدکنندگان عزم خود را برای تولید محصولات وارداتی جزم کرده ‌اند

وی بیان کرد: ما لیست فرآورده‌های وارداتی را در اختیار انجمن‌ها قرار می‌دهیم تا تولیدکنندگان این محصولات را تولید کنند و به عنوان مثال پیازکلدین فرآورده‌ای بود که پزشکان آن را تجویز می‌کردند، اما نمونه تولید داخل نداشت و به همین دلیل ما مجوز واردات آن را صادر کرده بودیم، اما پس از آن که لیست محصولات وارداتی در اختیار انجمن قرار گرفت تولیدکنندگان با مهندسی معکوس به سمت تولید این محصول رفتند.

مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: اکنون ۱۱ پروانه تولید این محصول صادر شده است و این مسئله که تولیدکنندگان توانستند کشور را در محصولات این چنینی بی نیاز کنند برای ما افتخاری محسوب می‌شود.

(دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها