یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۸۶۸۶۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش یک میلیون تومانی قیمت زعفران/حضور پررنگ قاچاقچیان صادراتی

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت زعفران حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است، گفت: خارجی‌ها چون می‌دانند عرضه زعفران در ایران زیاد است، در نخریدن آن سماجت می‌کنند تا قیمت‌ها افت کند.

علی حسینی با بیان اینکه قیمت زعفران حدود یک میلیون تومان در بازار داخلی کاهش یافته است، گفت: این کاهش قیمت طی حدود یکماه اخیر رخ داده و هم اکنون حداقل قیمت هرکیلوگرم زعفران ۸ میلیون تومان و حداکثر قیمت آن ۱۲ میلیون تومان است.

وی کاهش تقاضا و افزایش عرضه را دلیل این کاهش عنوان و اضافه کرد: هنوز زمان زیادی تا آغاز فصل برداشت محصول جدید مانده اما با این حال تقاضا برای زعفران در بازار کاهش یافته است.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه بحث پیمان سپاری و تعهد ارزی باعث کاهش صادرات شده است، افزود: خارجی‌ها نیز چون می‌دانند عرضه این محصول در داخل کشور زیاد است سماجت می‌کنند تا محصول را ارزان بخرند.

حسینی با انتقاد از حضور پررنگ قاچاقچی‌ها در این عرضه، گفت: این افراد زعفران را در بازار کمتر از نرخ‌های واقعی عرضه می‌کنند و همین باعث می‌شود صادرات از سوی صادرکنندگان حرفه‌ای و شناسنامه دار کاهش یابد.

وی درباره حضور سازمان مرکزی تعاون روستایی در بازار زعفران نیز افزود: این سازمان از بازار زعفران خارج شده و حضوری را که سال گذشته در بازار این محصول داشت، امسال ندارد.

(یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها