پنج شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۳۳۷
گزارشگر : ۳۶۳۲
جهادکشاورزی
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مجلس از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی حمایت می‌کند

رئیس محلس شورای اسلامی گفت: ایجاد صنایع تکمیلی برای افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی ضروری است و مجلس از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

دکتر علی لاریجانی  در جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در شهر اسفراین اظهار کرد: عشایر سرمایه ملی کشور محسوب می شوند، زیرا در تولید و صیانت از سرزمین جایگاه مهمی دارند و غیرت عشایری آنها سبب شده تا همیشه مدافع ایران باشند.

وی با اشاره به این که تولید بخش زیادی از پروتئین کشور بر عهده خانوارهای عشایری در استان‌های مختلف کشور است، گفت: در شرایط کنونی و در راستای تامین امنیت و خودکفایی و استقلال کشور باید تولید محصولات استراتژیک به ویژه محصولات غذایی اساسی مورد نیاز جامعه را مورد توجه جدی و اولویت قرار دهیم.

لاریجانی با بیان این که مقام معظم رهبری اخیراً به صورت موکد در مورد استقلال اقتصادی در زمینه کشاورزی تاکید داشته اند، خاطرنشان کرد: این موضوع به امنیت ملی نیز مرتبط و اقدامی عقلایی است و در این زمینه باید برنامه جامعی برای ارایه مجموعه حمایت های لازم جهت نیل به استقلال پایدار در تولید محصولات راهبردی تدوین و عملیاتی شود.

رئیس محلس شورای اسلامی با اشاره به این که توسعه سامانه های نوین آبیاری در راستای کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت و مجلس است، گفت: منابع اعتباری خوبی از محل صندوق توسعه ملی برای این موضوع دیده شده و توسعه گلخانه ها نیز از همین منظر مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تکمیلی حتما یک ضرورت برای افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی در بسیاری از مناطق کشور از جمله خراسان شمالی است و توسعه این گونه صنایع و اقدامات مورد حمایت ما در مجلس و دولت است.

لاریجانی اذعان کرد: یکی از خواسته های عشایر این بود که محل ها سکونتشان بر اثر حوادث طبیعی از بین نرود که می شود برای آن برنامه ریزی کرد و اجازه داد عشایر سکونتگاه های مقاوم تری بسازند تا نگرانی های آنان در این خصوص را برطرف کرد.

(پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸) ۱۷:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها