دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۳:۱۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۶۲۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس تغذیه و سلامتی

بالا بودن فلزات سنگین و باقیمانده سموم در لیمو ترش های وارداتی

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیموی ایران، با انتقاد از کیفیت لیمو ترش های وارداتی، گفت: متاسفانه لیموترش های وارداتی به دلیل بالا بودن فلزات سنگین و باقیمانده سموم از کیفیت مطلوبی برخودار نیستند.

رویا جعفری شاهی، افزود: لیمو ترش های وارداتی از نظر قیمت نسبت به محصولات ایرانی ارزان تر بوده و برخی واحدهای تولیدی به سمت خرید آنها می روند.
وی ادامه داد: کیفیت لیمو ترش های وارداتی به دلیل بالا بودن فلزات سنگین و باقیمانده سموم، از محصولات داخلی پایین تر است.
جعفری شاهی، روند تجارت لیموترش از باغ تا کارخانه را تاسف بار خواند و گفت: باغداران لیموترش را به واسطه ها می فروشند و آنها لیموترش را بین دو تا سه برابر قیمت به کارخانجات می فروشند که وجود این واسطه ها و عملکرد برخی باغداران بلای جان کارخانجات آبلیموی کشور شده است.
دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیموی ایران، اظهار کرد: کارشناسان و مدیران سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد همکاری و همراهی مناسبی با انجمن دارند اما نداشتن قدرت اجرایی یکی از بزرگ ترین مشکلات انجمن هاست. زیرا این انجمن ها علاوه بر داشتن مهارت های فنی و علمی دارای کارشناسان با تجربه ای در صنعت خود هستند که می توانند به شکل کامل محصولات و تولید کنندگان زیر مجموعه خود را رصد و نظارت کنند، تحقق این امر باعث بهبود در کیفیت محصولات تولیدی خواهد شد.
وی، مهم ترین فعالیت های انجمن صنفی صنعت آبلیموی ایران را بازرسی، نمونه برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه های همکار با اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو، معرفی بازرس از انجمن ها برای نظارت بر بازار عرضه و کارخانه های تولیدی، مکاتبه و همکاری با وزارت بهداشت در خصوص جمع آوری محصولات فاقد کیفیت و نشان استاندارد در سطح عرضه عنوان کرد.

(دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸) ۲۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها