پنج شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۶۰۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس فرآورده های لبنی
بیانیه شرکت کاله درباره آتش‌سوزی کارخانه کربلا

کارخانه گوشتی کاله صدمه چندانی ندیده است / نیروهای شاغل به کار خود ادامه می‌دهند / عمدی بودن آتش‌سوزی محتمل است

در راستای تنویر افکار عمومی پیرامون بروز این حادثه، بر خود لازم میدانیم که در مورد چند موضوع اطلاع رسانی کنیم:

 

کارخانه کاله در کربلا دچار آتش سوزی شد.

هفتم خرداد ماه ۱۳۹۸, کارخانه کاله واقع در کربلا دچار آتش سوزی گسترده گردید و علی‌رغم تلاش نیروهای امدادی بخش اعظم کارخانه‌ی لبنی در آتش سوخت.

با نهایت تاثر و تالم به اطلاع می‌رسانیم که یک نفر از پرسنل ایرانی مشغول در شرکت‌های پیمانکار مجموعه کاله در عراق، در این حادثه فوت شده‌اند و وضعیت  یک نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

در راستای تنویر افکار عمومی پیرامون بروز این حادثه، بر خود لازم میدانیم که در مورد چند موضوع اطلاع رسانی کنیم:
 
۱-  کارخانه کاله، از سال ۱۳۹۵ در شهر کربلا فعالیت خود را با تولید محصولات مختلف لبنی و گوشتی آغاز کرده است که طبق برآورد کنونی حدود ۹۰ درصد کارخانه لبنی در اثر آتش‌سوزی تخریب شده است که میزان خسارت وارده، بالغ بر ۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. 
 
۲- تا راه‌اندازی مجدد کارخانه لبنی کاله در عراق، تمام نیروهای ِ شاغل در این کارخانه، در سایر بخش‌های سازمان همکاری خود را با کاله ادامه خواهند داد و هیچ گونه نگرانی در مورد آینده شغلی آنها وجود ندارد.
 
۳- علی رغم سرایت آتش سوزی به کارخانه گوشتی کاله، آسیب چندانی به این بخش وارد نشده و فعالیت‌های کارخانه گوشتی از فردا به حالت عادی ادامه خواهد یافت.
 
۴- به نقل از مقامات مطلع عمدی بودن آتش سوزی محتمل است و لازم به ذکر است که تیم حقوقی و عملیاتی گروه سولیکو با جدیت پیگیری موضوع را تا مشخص شدن کلیه ابعاد این حادثه از طریق مراجع ذی صلاح ادامه خواهد داد.
 
۵- کارخانه لبنی کاله در عراق ثمره سرمایه‌گذاری و تلاش همدلانه‌ی متعهدترین و پرتلاش‌ترین نیروهای عراقی و ایرانی است که سالیان طولانی، در کنار یکدیگر برای گسترش روابط اقتصادی و تحقق منافع مشترک دو سرزمین تلاش کرده اند. احیای ِ ثمره‌ی تلاش‌های آنها  وظیفه همه‌ی ماست.
 
۶- بازسازی این سرمایه مشترک که رونق صادارت و ارزآوری برای مردم ایران و اشتغال زایی و تامین محصولات غذایی با کیفیت برای مردم عراق نتیجه‌ی آن است، نیاز به حمایت‌های ویژه هر دو دولت دارد.
 
در پایان برای همکار ِ از دست رفته‌مان، آمرزش و آرامش و برای بازماندگان ایشان صبر و سلامتی از خداوند مسالت داریم.
 
امیدواریم زین پس با همکاری ِ هر دو دولت و همدلی هر دو ملت دیگر شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.
(پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸) ۰۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها