پنج شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۰:۴۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۶۰۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس فرآورده های لبنی

گزارشی از چگونگی آتش سوزی کارخانه کاله در کربلا به همراه میزان خسارت جانی و مالی (تصاویر و فیلم)

به گزارش فودنا سه شنبه شب همزمان با شب قدر به دلایل نامعلوم انبار کارتن کارخانه کاله که در حاشیه شهر کربلا بود طعمه حریق شد

سه‌شنبه شب حوالی ساعت 20 و ده دقیقه کارگران متوجه صدا انفجار و آتش سوزی در انبار کارتن کارخانه می شوند که تا اقدام به عکس العمل های لازم در جهت مهار کردن آتش می کنند از چند نقطه ی دیگر، انبار دچار انفجار و آتش سوزی می شود و سریع انبار را فرا می‌گیرد.

با توجه به پخش شدن آتش به دیگر قسمت های کارخانه تلاش نیروهای مستقر در کارخانه فایده ای نداشت که در همین زمان اکیپ‌های آتش نشانی از شهرهای کربلا و حله به محل آتش سوزی انتقال پیدا می کنند در ادامه با توجه به ناتوانی نیروهای امدادی مستقر در محل علاوه بر سازمان امداد کربلا و حله، تیم‌های امدادی از استان نجف و بابل نیز برای کمک به مهار این آتش سوزی فراخوان شدند، اما شدت آتش سوزی به حدی بود که امکان مهار زودهنگام آن فراهم نشد و آتش پس از ساعت ها تلاش در ساعاعات اولیع بامداد چهارشنبه بطور نسبی مهار شد که ناگهان در  ساعت ۲:۱۰ بامداد به وقت محلی بخشی از کارخانه دوباره شعله ور شد وکار اطفای حریق مجدد از سرگرفته شد.

پس از مهار کامل این آتش سوزی و طبق براوردهای عینی خوشبختانه علی رغم سرایت آتش سوزی به کارخانه گوشتی کاله، آسیب چندانی به این بخش وارد نشده و امکان فعالیت این کارخانه وجود دارد اما براساس اطلاعات به دست آمده دیگر قسمت‌های کارخانه لبنی و انبار در آتش سوخته و از بین رفته است و احتمالا این قسمت واحد تولیدی دست کم تامدت‌ها نمی تواند محصولی را به بازار عرضه کند.

وزارت کشور عراق در اطلاعیه‌ای با اشاره به آتش سوزی کارخانه کاله اعلام کرد: ۲۵ درصد از بخش‌های مهم کارخانه فرآورده‌های لبنی و گوشتی کاله به طور کامل طعمه حریق شد. آتش نشانان پس از ساعت‌ها تلاش توانستند شعله‌های آتش را از پنج کارگاه و ۹ انبار دور کنند.

طی آخرین خبرهای به دست آمده یک نفر از پرسنل ایرانی مشغول در شرکت‌های پیمانکار مجموعه کاله در عراق، در این حادثه فوت شده‌ و وضعیت  یک نفر دیگر هنوز مشخص نیست .

به گفته ی سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله از 2 سال پیش فعالیت خود را در کشور عراق آغاز کرد، بیان داشت: این کارخانه ظرفیت تولید 500 تن شیر، 300 تن دوغ، 100 تن پنیر، 100 تن خامه، 100 تن سوسیس و کالباس را داشت.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ملاقاتی با آقای سلیمانی مدیرعامل کاله داشتم و براساس گفته‌های وی، این کارخانه بین 80 تا 100 میلیون دلار خسارت دیده است. 

 

آتش سوزی کارخانه کاله کربلا 4
آتش سوزی کارخانه کاله کربلا 3
آتش سوزی کارخانه کاله کربلا 2
آتش سوزی کارخانه کاله کربلا 1
آتش سوزی شرکت کاله

 

(پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸) ۰۰:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها