یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۴۳۴۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

70 درصد باغات پسته رفسنجان صرفه اقتصادی ندارند

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: نزدیک به 70 درصد باغات پسته رفسنجان صرفه اقتصادی ندارند.

دکتر محمدعلی دهقان پیش از ظهر روز ۲۵ اسفند ماه در شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: اقتصاد کشور در شرایط خاصی است و دولت و مجلس قرار است در شش ماه اول سال جدید برنامه‌های خوبی برای آن داشته باشند.
 
وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در شهرستان رفسنجان، افزود: نباید حالت سنتی در پسته‌کاری بماند بلکه باید به سمت کشاورزی مدرن رفت و تعصب روی پسته را کنار گذاشت.
 
معاون اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد باغات پسته رفسنجان صرفه اقتصادی ندارند، البته مناطقی در رفسنجان داریم که درآمدشان هنوز قابل توجه است.
 
دهقان خاطرنشان کرد: در هر هکتار گلخانه هیدروپونیک گوجه صادراتی سه میلیارد تومان درآمد است اما درآمد یک هکتار پسته ۱۰۰ میلیون تومان است که هزینه‌های کاشت هم هست.
 
وی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های شهر، خاطرنشان کرد: احداث راه‌آهن کرمان به یزد از طریق رفسنجان ۱۵۰ کیلومتر از مسیر کم می‌کند که اگر داشته باشیم بسیار مفید است.
 
معاون اقتصادی استاندار کرمان در همین زمینه افزود: پروژه فاضلاب هوشمند شهر رفسنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان بعد از کرمان بزرگترین سرمایه‌گذاری در این زمینه است.
 
دهقان اظهار کرد: کارگروه رونق تولید و پنجره واحد در استان داریم که سرمایه‌گذارانی که مراجعه می‌کنند تمام استعلامات‌شان توسط مدیرانی که حضور دارند انجام و ظرف مدت یک هفته استعلام دریافت می‌شود و اگر مشکلی باشد تا دو هفته برطرف می‌شود یعنی یک سرمایه‌گذار حداکثر دو هفته مجوزهای خود را دریافت می‌کند.
 
معاون اقتصادی استاندار کرمان از حذف واسطه برای نهاده‌های مرغداری‌ها خبر داد و افزود: این نهاده‌ها مستقیماً از طرف جهاد کشاورزی به دست مراغداران می‌رسد تا دو ماه بعد از عید قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد، اکنون قیمت مرغ در استان ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است.
 
دهقان یادآور شد: وزن نان نباید کمتر از ۵۲۰ گرم باشد و کمتر از این میزان جرم محسوب می‌شود.
(یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۶:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها