یکشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۳
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۳۲۴۱
گزارشگر : ۳۶۳۲
سرویس کسب و کار، برندینگ

کارمندانی با ۷۰ درصد کارایی

اگر می‌ خواهید به کارمندان خود انگیزه دهید، باید آنها هر روز به سرکار بیایند و برای شما وقت بزارن. پس چگونه این کار را انجام می‌ دهید؟ فقط از این مراحل آسان پیروی کنید:

ایجاد محیط کار دوستانه:

فضایی دلپذیر ایجاد کنید. کارمندان شما زمان زیادی را صرف در شرکت شما میکنند، بنابراین شما باید تا جای ممکن محیط را دوستانه و جذاب کنید. اگر یک فضای دوستانه و راحت برای کارمندان خود ایجاد کنید، آن‌ها اشتیاق بیشتری برای کار در هر روز خواهند داشت. چگونه این کار را انجام دهید:

    فضایی ایجاد کنید که خیلی شلوغ نباشد. آیا کارمندان شما  باید احساس کنند که برای قدم زدن و نفس کشیدن محیط دارن.
    دقت کنید که درجه‌ حرارت در دفتر بیش از حد داغ یا سرد نباشد. حد تعادل در دمای محیط بسیار مهم است.
    محیط دلپذیری از طریق نورپردازی ایجاد کنید.
    دقت کنید که کارکنان تان نور طبیعی زیادی داشته باشند و هر وقت می‌توانید آن‌ها را کنار پنجره قرار دهید تا روشنایی و هوای تازه داشته باشند.
    اگر محیط شما ساده‌ است، می‌توانید وسایل راحتی بیشتری را در اطراف دفتر خود ایجاد کنید و این اجازه را به کارمندان خود بدهید تا محیطی که احساس راحتی دارند کار کنند.

از فضای دیوار خود استفاده کنید. مکان خوبی برای جلب توجه آن‌ ها و انگیزه بخشیدن به آن‌ ها در انجام کار است. چند مورد را با هم بررسی میکنیم:

    یک تابلوی اعلانات را که در آن افراد می‌توانند عکس‌ ها، کارت‌ های تولد و هر گونه اطلاعات شخصی مرتبطی که می‌خواهند با همکاران خود به اشتراک بگذارند قرار دهید. این باعث می‌ شود که مردم احساس آرامش و راحتی بیشتری بکنند و حتی زمانی که به تابلو نگاه میکنند لبخند بزنند.
    تشخیص کارمندان برجسته، اگر چه شما مجبور نیستید “کارمند ماه“ را بر روی دیوار خود پست کنید، می‌ توانید یک آگهی کوچک را پست کنید و یا یک موفقیت بزرگ در یک تخته سفید برای کل دفتر بنویسید.
    نمودار پیشرفت شرکت را نشان دهید تا کارمندان را تحریک کنید که کار خوبی انجام دهند و بدانند که مفید هستند.
    شما می‌ توانید برخی از شعارهای تشویقی را مطرح کنید، اما زیاده‌روی نکنید.
    چند عکس و تابلو از آرزوهای خود نصب کنید هر زمان ملاحضه شد بدانند که برای چه چیزی تلاش میکنید.

از غذا به عنوان انگیزه استفاده کنید. قدرت داشتن مقداری غذا در دفتر را دست کم نگیرید، مردم از داشتن وعده غذایی مرتب هیجان زده میشوند.

    یک آشپزخانه پر از چای و قهوه نگه دارید تا کارمندان شما زمان مناسب را برای ریکاوری داشته باشند.
    صبحانه را به دفتر خود بیاورید. این باعث می‌ شود که کارمندان شما زودتر به دفتر بیایند و زمان بیشتری را در آنجا بگذرانند.
    یک‌ بار در یک زمان به صورت سوپرایز غذای عالی برای کارمندان سفارش دهید.
    کیک یا شیرینی را در روز تولد کارمندان بیاورید.
    فقط به یاد داشته باشید که گزینه‌ سلامتی غذا برای کارمندان فراموش نشود.

    روز عادی لباس: روز لباس راحت مردم را برای کار به هیجان می‌ آورد و باعث می‌شود که آنها احساس راحتی بیشتری کنند شما میتوانید یک روز در ماه را به اینکار اختصاص دهید.



 
⇐ کنترل عملکرد کارمندان:

کارکنان خود را بر اساس فردی تشخیص دهید. اگر آن‌ها کاری واقعا عالی انجام داده‌اند، پس باید وقت بگذارید و به صورت فردی از او تشکر کنید.

شما همچنین می‌ توانید با ارسال مطلبی در مورد کار و یا فعالیت به صورت ایمیل یا پیام کارمند خود را به رسمیت بشناسید و تشکر کنید.

شناخت تلاش‌ های فردی کارمندان مهم است، اما باید اطمینان حاصل کنید که اگر شما همیشه تعداد کمی از کارمندان را تشخیص دهید هیچ‌ کس احساس نمیکند که او را دیده اید.

 

کارکنان خود را به عنوان یک گروه درک کنید. شما باید زمانی را صرف کنید که به تیم خود اجازه دهید تا بدانند به عنوان بک واحد کار میکنند و نشان دهید که شما از تلاش های آن ها در زمانش قدردانی میکنید. صرف چند دقیقه در روز برای کارمندان که تشویق شوند به کار تیمی به آن ها انگیزه شخت کار کردن را میدهد. چگونه این کار را انجام دهید:

جلسه‌ ای کلی برای بحث در مورد شرکت برگزار کنید، و نشان دهید که چگونه تلاش‌ های کارمندانتان به هدف شرکت کمک میکند، زمان را صرف کنید تا انها احساس خاص بودن در موقعیت خود کنند.

ایمیل‌ های هفتگی یا پیامهایی در گروه های اجتماعی بفرستید و به کارمندان خود بگویید که تلاش آن ها دیده میشود. تلاش‌ های تیم خود را درک کنید و از صفات مثبت استفاده کنید.

به کارمندان خود برای کار سخت پاداش دهید. ایجاد یک سیستم پاداش یک راه عالی برای انگیزه دادن به کارمندان خود است. چه شما رقابتی را راه‌اندازی کنید تا ببینید چه کسی می‌تواند سریع‌ ترین راه را در یک روز مشخص انجام دهد، یا اگر رقابت داشته باشید تا ببینید چه کسی میتواند بیشترین درآمد را تا پایان ماه به دست آورد. هر رقابتی که پاداش داشته باشد هر چقدر هم احمقانه انگیزه را در کارمندان شما چند برابر میکند.

    با هدایای کوچک به آن‌ ها پاداش بدهید، مانند بیلیط سینما
    با زمان استراحت به کارمندان خود پاداش دهید، مانند بیلیط تور یا مرخصی اجباری
    با بن خرید لباس به آن‌ ها پاداش بدهید.
    با صرف نهار به کارکنان خود پاداش دهید.
    با پول نقد به کارکنان خود پاداش دهید.
    
مدیریت - کسب و کار - موفقیت
⇐ توسعه روابط عالی در محل کار:

کارکنان خود را بشناسید. ممکن است احساس کنید که بیش از حد سرتان شلوغ است که زمان را صرف کنید تا کارکنان خود را بشناسید اگر شما یک رابطه قوی‌ تر با کارمندان خود ایجاد کنید، تنها احساس بهتری نسبت به آنچه که آن‌ ها را تیک می‌ زند، نخواهید داشت، اما آن‌ها هم بیشتر شما را دوست خواهند داشت و انگیزه بیشتری برای کار شما به عنوان یک نتیجه خواهند داشت. چگونه این کار را انجام دهید:

    روز جمعه یک “جمعه قهوه“ راه‌ اندازی کنید که در آن شما بیست یا سی دقیقه را صرف گپ زدن با یک کارمند برای صرف قهوه در دفتر خود میکنید شما مجبور نیستید در مورد کار صحبت کنید. شمامی‌توانید با صحبت کردن در علایق و سرگرمی با بکدیگر بیشتر آشنا شوید از بازخورد (انتقاد) در طول این جلسات نترسید. کارکنان شما می‌ توانند به شما کمک کنند بدانید چه چیزی بهآن‌ ها انگیزه می‌ دهد.
    در مورد خانواده کارمندان خود کمی بدانید. آنها هم افراد واقعی هستند و دارای دغدغه های جدا از کار
    درباره علایق کارمندان خود بدانید.
    ایجاد رویداد اجتماعی. داشتن چند رویداد اجتماعی در تقویم به افراد در دفتر شما کمک می‌کند تا یکدیگر را بشناسند.چگونه این کار را انجام دهید:
    هر ماهی یک‌ بار با هم به صرف نهار بروید.
    یک تیم ورزشی ایجاد کنید.
    یک ساعت خوش برای کارمندان خود داشته باشید تا استراحت کنند و بعد از کار تفریح کنند. این ممکن است توسط یکی از کارمندان شما سازمان دهی شود، اما اگر وضعیت درست باشد، از پیوستنبه آن‌ها نترسید.
    حافظه تیمی ایجاد کنید (با گرفتن عکس، ذخیره ایمیل ویژه، ذخیره مدارک)و بازگرداندن آن‌ ها به یک رویداد بزرگ، به طوری که مردم به یاد داشته باشند که آن‌ ها چه زمان زیادی در سر کار داشتند.

(یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها