سه شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۹
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۲۷۵۰
گزارشگر : ۳۶۳۲
سرویس کسب و کار، برندینگ

زندگینامه پیترو فررو – ابداع کننده ی شکلات نوتلا

متخصصان تغذیه همواره صبحانه را به عنوان مهم ترین وعده ی غذایی می شناسند. به همین دلیل اغلب والدین از اینکه فرزندانشان تمایلی به خوردن صبحانه ندارند گلایه دارند. برخی دیگر هم وقتی برای خوردن صبحانه، خرید نان تازه وکارهایی از این قبیل ندارند. اما اگر اندکی تغییرات در خوراکی های صبحانه ایجاد کنیم مسلما می توانیم برای خوردن صبحانه اشتیاق ایجاد کنیم.

پیترو فررو کسی بود که ایده ای فوق العاده ای در این زمینه به ذهنش رسید تا افرادی را که علاقه ای به خوردن صبحانه به شکل سنتی نداشتند را با ابداع یک نوع خوراکی جدید به خوردن صبحانه ترغیب کند.

پیترو فریرو مردی بود که با شناخت درست نیازهای مردم موفق شد محصولی را خلق کند که در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین خوراکی های صبحانه در سراسر دنیا تبدیل شده است. تمام سرمایه ی این مرد و فرزندش میشل که هم اکنون یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد از ابداعات جالب و بسیار خوش طعم او در خوراکی ها به دست آمده است.

برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاع از زندگی نامه پیترو فررو خالق نوتلا و تخم مرغ شانسی با ما همراه باشید.

نوتلا

زندگی نامه پیترو فررو

پیترو فررو در تاریخ 2 دسامبر 1898 در شهر farigliano واقع در کشور ایتالیا به دنیا آمد. دهه ی 1940 با دوران جنگ جهانی دوم مصادف بود، و شرایط بسیار سختی برای مردمان اروپا به وجود آورده بود، به گونه ای که کشورها و دولت مردان آن ها دائما به خاطر این رخدادهای تلخ درگیر بودند، و مردمان باید تاوان این شرایط را با آوارگی، از دست دادن عزیزان و گرسنگی می پرداختند.

نوتلا - پیترو فررو

آغاز فعالیت حرفه ای

در این شرایط سخت و اسف بار پیترو فررو که نانوا و شیرینی پز جوانی بود ایده ای به ذهنش خطور کرد. در آن زمان کاکائو بسیار کمیاب شده بود و به سختی پیدا می شد. او کاکائو را با فندق برشته شده، روغن گیاهی و روغن کاکائو ترکیب کرد تا از آن یک خوراکی جدید و بسیار مقرون به صرفه برای مالیدن روی نان استفاده کند. اسم این خوراکی جدید را «پاستا جون دوجا» گذاشت.

در ماه فوریه سال 1946 حدود 660 پوند از این خوراکی به فروش رفت. پیترو فریرو به خاطر این که قادر باشد به این حجم از تقاضا پاسخ بدهد، تصمیم گرفت با کشاورزان محلی صحبت کند و از آن ها بخواهد تا مقدار بیشتری فندق بکارند.

در سال 1946 بود که پیترو فریرو محصول جدیدی به نام «سوپر کرم جون دوجا» را ابداع کرد که نسبت به خوراکی قبلی بسیار ارزان تر بود. این خوراکی مورد استقبال فراوانی از سوی مردم قرار گرفت به گونه ای که سوپرمارکت های ایتالیا تصمیم گرفتند سرویس مجزایی برای مشتریان خود به نام «آغشتن» راه اندازی کنند. روال کار آن ها این گونه بود که بچه های ایتالیایی با یک تکه نان به سوپرمارکت ها مراجعه می کردند تا کارکنان سوپرمارکت با یک چاقو نان آن ها را شکلاتی نمایند.

این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار در سال 1946 نام خود را به «نوتلا» تغییر داد و بازاریابی های گسترده برای آن در خارج از مرزهای ایتالیا آغاز شد. تا امروز تقریبا سه نسل از اروپایی ها با خوردن «نوتلا» بزرگ شدند. امروزه نوتلا به یکی از پرطرفدارترین غذاهای خامه مانند در سراسر اروپا تبدیل شده است. حتی پرطرفدارترین خوراکی صبحانه ی آلمانی ها نیز نوتلا می باشد. جالب است بدانید که در ایتالیا و فرانسه دانش آموزان پس از بازگشت از مدرسه دوست دارند نوتلا بخورند.

پیترو فررو سرانجام در دوم مارس سال 1949 از دنیا رفت و پس از فوت او پسرش میشل فررو مالک شرکت نوتلا شد.

نوتلا - پیترو فررو
میشل فررو، خالق تخم مرغ های شانسی

میشل فررو فرزند پیترو فررو که در سال 1927 به دنیا آمده است، هم اکنون یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می شود و در حال حاضر مالک این شرکت است. او در سال 2002 شرکت شکلات سازی Ferrero SPA که یکی از بزرگ ترین شرکت های شکلات سازی اروپایی است فروشی بالغ بر 4 میلیارد دلار داشته است. از مارک های معروف این شرکت می توان به فریرو راچر، نوتلا و همین طور Kinder Eggs یا همان تخم مرغ شانسی اشاره کرد.

تخم مرغ شانسی های فررو نخستین بار در سال 1974 وارد بازار شد. این تخم مرغ های شانسی های شکلاتی هستند و داخل آن ها اسباب بازی هایی برای کودکان گذاشته شده است که غالبا برای آن ها جنبه ی کلکسیونی دارد و همین موضوع باعث می شود که دائما علاقه داشته باشند تا تخم مرغ های بیشتری خریداری نمایند البته نباید از طعم خوشمزه و دلچسب آن نیز غافل شد. البته لازم به ذکر است که اسباب بازی های درون تخم مرغ های شانسی به دلیل قطعات ریزی که دارد برای کودکان زیر سه سال مناسب نیست و به هیچ وجه به آن ها توصیه نمی شود.

البته علی رغم کودکان بسیاری از بزرگ سالان اروپایی به جمع آوری اسباب بازی های داخل تخم مرغ های شانسی علاقه دارند و حتی بازاری هم برای این تخم مرغ ها ایجاد شده است. مخصوصا در کشور آلمان این بازار طرفداران زیادی دارد.

جالب است بدانید که در ایالات متحده آمریکا فروش Kinder Eggs در صورتی که داخل آن اسباب بازی باشد از طرف دولت آمریکا به خاطر وجود برخی مسائل ایمنی ممنوع شده است. در عوض درون این تخم مرغ های شانسی، شکلات قرار دارد.

میشل فررو در حال حاضر ثروتمندترین فرد ایتالیا و چهلمین ثروتمند دنیا محسوب می شود.

عکس های پیترو فررو

نوتلا

نوتلا نوتلا نوتلا
نکات جالبی که شاید در مورد شرکت نوتلا ندانید!

نوتلا توانست از یک شهر کوچک به نام البا در شمال ایتالیا به قهرمان صبحانه ی جهان تبدیل شود.

نوتلا هم اکنون در 160 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در طول سال حدود 365 میلیون کیلوگرم از شکلات نوتلا در سراسر جهان مصرف می شود.

شرکت فررو سالیانه بالغ بر 25 درصد از مجموع فندق تولید شده در جهان را خریداری می کند.

برای تهیه یک شیشه 750 گرمی نوتلا 97 عدد فندق و برای تهیه ی شیشه 400 گرمی 52 عدد فندق مورد استفاده قرار می گیرد.

هر 100 گرم از شکلات نوتلا حاوی 544 کیلوکالری انرژی می باشد.

تخمین زده شده که هر 2.5 ثانیه یک شیشه شکلات نوتلا در دنیا فروخته می شود.

پنجم فوریه هر سال روز جهانی نوتلا نام گذاری شده است.

(سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷) ۱۴:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها