دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۵:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رییس تعاون اتحادیه میوه و سبزی تهران

کاهش قیمت میوه‌های تابستانی و کمبود گیلاس و آلبالو

رییس تعاونی اتحادیه‌ میوه و سبزی تهران گفت: قیمت عمده میوه‌های تابستانه کاهش یافته است اما با توجه به اینکه امسال گیلاس و آلبالو کمتر است مردم باید تابستان را با صیفی‌جات سر کنند

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا با اشاره به کاهش قیمت‌ها گفت: در هفته گذشته و جاری عمدتا شاهد کاهش قیمت میوه و صیفی جات تابستانی بودیم اما قیمت سبزی‌ همچنان بالاست.

* نصف شدن قیمت زردآلو

او با اشاره به ورود محصول زردآلوی کاشان به بازار گفت: ورود انبوه این محصول باعث کاهش قیمت این محصول از چهار به دو هزار تومان در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار شد و نوع دیگری از زردآلو که کیفیت پایین‌تری دارد با قیمت 1200 تومان به فروش می‌رسد که قیمت این محصولات که در واقع از کیفیت کمتری نسبت به زردآلوی کاشان برخوردار است در خرده‌فروشی‌ها بین 1600 تا 1800 تومان است.

رییس تعاونی اتحادیه میوه و سبزی تهران به قیمت هر کیلو دو هزار تومانی گوجه سبز اشاره کرد و گفت: با ورود انبوه محصولات شهریار و اطراف تهران این قیمت باز هم کاهش خواهد یافت.

* قیمت مناسب صیفی‌جات

مهاجران قیمت کنونی هندوانه را مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هندوانه در میدان مرکزی میوه از 120 تا 200 تومان است که این قیمت در خرده فروشی‌ها قیمت 250 تا 300 تومانی هندوانه را به دنبال داشته است.

او همچنین از کاهش شدید قیمت طالبی به خاطر ورود محصولات دزفول و اهواز خبر داد و گفت: قیمت این صیفی از هر کیلو 1500 به 600 تومان کاهش یافته است که قیمت مناسبی برای طالبی در این فصل است و مردم می‌توانند این محصول را با قیمت هر کیلو 800 تا 1000 تومان در خرده‌فروشی‌ها تهیه کنند.

وی همچنین قیمت پیاز را در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار 110 تا 130 تومان و در خرده‌فروشی‌ها حداکثر 200 تومان عنوان کرد.

* قیمت بالای سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی

وی به افزایش مجدد قیمت گوجه‌فرنگی اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی که کاهش شدیدی نسبت به اوایل سال پیدا کرده بود با افزایش 200 تومانی روبرو بود از هر کیلو 220 تا 300 تومان به 420 تا 500 تومان در میدان مرکزی افزایش یافت که قیمت آن در خرده‌فروشی‌ها هر کیلو 700 تا 900 تومان است.

او قیمت کنونی سیب‌زمینی را هم بالا دانست و گفت: با ورود سیب‌زمینی‌های گرگان قیمت این صیفی هم از هر کیلو 400 تومان در میدان کاهش خواهد یافت.

* کمبود گیلاس و آلبالو

مهاجران به سرمازدگی برخی محصولات گیلاس و آلبالو اشاره کرد و گفت: امسال گیلاس و آلبالو کمتر از سال‌های قبل است و در حال حاضر گیلاس‌های عسلی پیش‌رس شهریار به بازار آمده که قیمت نسبتا بالایی دارد.

او ادامه داد: همه ساله مقدار زیادی از گیلاس کشور از دشت مغان تامین می‌شد که متاسفانه محصول دشت مغان به دلیل سرمازدگی اندک است.

* قیمت سبزی بالاست

رییس تعاونی اتحادیه میوه و سبزی تهران کمبود سبزی‌های ریحان و جعفری را عمده‌ترین دلیل قیمت 600 تومانی هر کیلو سبزی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سبزی ریحان از گلخانه‌های اصفهان و سبزی جعفری از همدان تامین می‌شود که با ورود این دو محصول از حاشیه تهران قیمت سبزی هر کیلو حداقل 200 تومان کاهش خواهد یافت.

 

(دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷) ۱۵:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها