چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۴:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
در پی بحران خشکسالی

ارقام جدید ذرت زودرس و میان‌رس معرفی شد

ارقام جدید ذرت زودرس و میان‌رس که باعث کاهش دو تا سه نوبت آبدهی در مزارع می‌شود، معرفی شد

به گزارش ایانا، کارشناس ذرت سازمان جهاد کشاورزی در این باره گفت: با توجه به بحران خشکسالی به ویژه در سال جاری، استفاده از این ارقام جدید زودرس و میان‌رس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ارقام دیررس باعث کاهش دو تا سه نوبت آبدهی در مزارع می‌شود.

رامین رضوی درباره مزایای دیگر این ارقام گفت: با توجه به وجود آفت کوتولگی زیر ذرت در تعدادی از شهرستانها و این که یکی از راههای مقابله با این آفت تاخیر 10 تا 15 روزه در کشت این محصول است، استفاده از این ارقام مدت تاخیر را جبران می‌کند. از طرف دیگر چون کشت ذرت به عنوان کشت دوم و معمولا" بعد از برداشت گندم و جو صورت می‌گیرد، باعث جلوگیری از سرمازدگی نیز خواهد شد.

این ارقام در دو سه سال گذشته در ایران  مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه مطلوبی دربرداشته و مورد استقبال کشاورزان واقع شده است. ارقام جتا، کنسور، زولا و کوردونا ارقام جدید ذرت است که به عنوان ارقام زودرس و میان‌رس معرفی شده است.

همچنین کارگاه یک روزه معرفی ارقام زودرس و میان‌رس جدید ذرت با حضور کارشناسان زراعت، ناظران شهرستانهای استان و کشاورزان پیشرو فارس با هدف آشنایی با مزایای این ارقام به ویژه مصرف کمتر آب، در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز برگزار شد.

در این کارگاه دیونیسیس مالاگاتس مدیر بازرگانی شرکت اسپیرو از کشور یونان خصوصیات، مزایا و کیفیت ارقام زودرس و میان‌رس جدید ذرت را برای شرکت‌کنندگان در کارگاه تشریح کرد

(چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷) ۱۴:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها