پنج شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۷ / ۰۷:۱۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۱۴۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

مازندران میزبان جشنواره ملی برنج شد

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت برنج در مازندران از برگزاری نخستین جشنواره ملی برنج به میزبانی شرکت بین‌المللی تجارت برنج ایران در آذرماه امسال خبر داد.

اسماعیل یزدان‌پناه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز با طی کردن مسیرهای علمی سعی در متشکل کردن فعالان این عرصه دارد و در این راستا با حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی جشنواره ملی برنج  به میزبانی این مرکز برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره ملی برنج در مرکز تجارت بین‌المللی با شیوه‌ای نو و ابتکاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی برنج مازندران در آمل از دهم تا دوازدهم آذر به مدت سه روز برگزارمی‌شود، افزود: در کنار این جشنواره کارگاه‌های آموزشی برپا تا تجربیات مرکز تحقیقات برنج و جهاد کشاورزی استان و آمل به کشاورزان ارائه شود.
یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه اساتید مجرب جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات برنج کشور مستقر در آمل در روزهای برگزاری جشنواره خدمات آموزشی ارائه می‌دهند، گفت: اجرای پنل‌های سخنرانی و برگزاری برنامه‌های بومی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این جشنواره است.
مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت برنج در مازندران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره برنج در مرحله نخست را برگزاری شکر به درگاه خداوند برای محصول پربرکت برای کشاورزان و سپس قدردانی از تلاش‌های کشاورزان عنوان و مطرح کرد: کشاورزان باید تلاش کنند تا با اقتصاد مقاومتی برای خودکفایی دست همت بدهند.
وی با قدردانی از زحمات امام جمعه شهر دابودشت در حمایت از جشنواره برنج تصریح کرد: این جشنواره نماد همدلی و یاری میان مسئولان استانی و کشوری و نیز شهرستانی است.
نامگذاری میدان برنج در مازندران
امام جمعه دابودشت نیز با بیان اینکه خداوند تمامی پیغمبران را به زراعت توصیه کرده است و در سیره عملی پیام نیز کشاورزی و حمایت از کشاورزان توصیه شده است، بیان کرد: امسال در سه روز جشنواره ملی برنج برگزار می‌شود، محصول برنج با وجود همه برکت و نیازی که جامعه به آن دارد مغفول مانده است و در کنار مرکز بین‌المللی برنج از کشاورزان پیشرو نیز در این جشنواره بهره می‌بریم.
حجت الاسلام مهدی تقی‌زاده با تاکید بر اینکه حرکت کشاورزان و مراکز تحقیقاتی و کشاورزی به سمت اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از تولید داخلی از اهداف و برنامه‌های این جشنواره است، عنوان کرد: باید خود را برای کارهای بزرگ آماده کنیم و استفاده از تولید داخلی تنها کار بزرگی است که می‌توان بر روی آن تمرکز کرد.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها میدانی به نام یک محصول مهم و حیاتی آن منطقه نامگذاری شده است و امیدواریم در شهر دابودشت به عنوان شهر و روستاهای محور تولید برنج نیز این امر صورت گیرد، گفت: میدانی در شهر دابودشت به نام برنج نامگذاری شود.

(پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷) ۰۷:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها