پنج شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۱۱۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تخلف 40 درصد نانوایی‌های استان سمنان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از شناسایی 295 نانوایی متخلف در سطح استان سمنان طی هفت ماهه سالجاری خبر داد.

مهدی یحیایی اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری بیش از 6 هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان صورت گرفته که از این تعداد بازرسی، 295  فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت ساعات کاری و غیره تشکیل شده است.
 
وی، ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر 528 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کم فروشی و عدم رعایت ساعت کار از بیشترین موارد تخلف در بین نانوایی‌های سطح استان بوده است که این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
 
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار کرد: این بازرسی ها با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی در استان توسط 12 بازرس و کارشناس واحد آرد و نان این سازمان انجام می‌شود و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی‌کنند و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می‌شود.
 
یحیایی تصریح کرد: در سطح استان حدود 700 واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد ، 545 واحد یارانه پز و مابقی آزادپز هستند.
 
وی اضافه کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت ساعت کاری و غیره موارد را با شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اعلام کنند.
 
کیفیت 6 درصد نان تولیدی در استان سمنان نامطلوب است
 
پیش از این و در سال گذشته بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفته، تنها 6 درصد نان تولیدی در نانواهای سمنان فاقد کیفیت و نامطلوب تشخصیص داده شده است. طی ارزیابی صورت گرفته توسط کمیته بهبود کیفیت نان استان سمنان، ۷۶ درصد از نان‌های تولیدی استان وضعیت مطلوب، ۱۸ درصد نسبتاً مطلوب و شش درصد نیز نامطلوب هستند.
(پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها