چهارشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۳
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۸۱۱۶۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی

رنگ هایی که فروش مواد غذایی را تحت تأثیر قرار می دهند

رنگ بسته بندی محصولات نه تنها در سطح آگاهانه بلکه در سطح ناخودآگاه مصرف کنندگان نیز تاثیر می گذارد. رنگ ها می توانند به طور ویژه ارتباط احساسی با طعم محصول برقرار کنند. چگونه می توانیم بهترین استفاده را از رنگ در بسته بندی های موادغذایی برای فروش بهتر محصولمان داشته باشیم؟

 قرمز و زرد اصلی ترین رنگهای مطرح در بسته بندی های صنعت غذا هستند،  این رنگها با درخشش و انرژی  نهفته در خود باعث برانگیخته و تحریک شدن اشتها می شوند. هر دو رنگ قرمز و زرد در جلب توجه بسیارموثرند.برندهای جهانی صنعت غذا در بخش فست فود استفاده از رنگهای قرمز و زرد در محصولات و تبلیغات خود را یکی از دلایل موفقیت خود میدانند .بگذارید رازی را صادقانه با شما درمیان بگذاریم بله واقعیت دارد استفاده  هوشمندانه از رنگ  های زرد و قرمز  در عرصه بسته بندی و تبلیغات غذایی باعث افزایش فروش و جلب توجه  بیشتر مخاطبینتان میشود و شما در ناخودآگاه مصرف کننده ثبت خواهید شد. 
نارنجی ، ترکیبی از قرمز و زرد، به طور طبیعی به عنوان یک رنگ اشتها آور دیگر در صنعت غذا مورد توجه قرار میگیرد. نارنجی رنگ جذابی است که در حال حاضر، دربسته بندیها استفاده میشود ، اما باید بصورت هوشمندانه و هدفمند از آن در طراحی بسته بندیها استفاده کرد چرا که استفاده بی رویه و نا آگاهانه  میتواند نتیجه معکوس و بازدارنده  در بر داشته باشد.

 

سبز جذاب و پرانرژی  یاد آور سلامتی و محیط زیست دوست داشتنی ، اما توصیه ما را جدی بگیرید استفاده بی رویه از رنگ سبز نیز می تواند ناخوشایند باشد و دیگر جذابیت آن از بین میرود.
آبی و بنفش رنگهای سرد ی هستند که اگر به درستی از آنها استفاده نشود فاقد جذابیت خواهند بود . رنگ های خنک کننده اشتها را تحریک نمی کنند لذا مورد مصرف و نوع محصول را در نظر بگیرید واز استفاده این رنگها به تنهایی در طراحی بسته بندیها و تبلیغات صنایع غذایی حذر نمائید. این رنگها در کنار رنگهای گرم به شدت جذاب و موثر واقع خواهند شد.

 

سفید، تمیز و خالص است، ساده و استریل ، سفید رنگ دیگری است که باید با توجه مورد استفاده قرار گیرد.
سیاه ، رنگی ظریف، جذاب ، خلاق ، لاکچری از اصالت برخوردار است با این حال،  گاها برای بسته بندی مواد غذایی رنگ قهوه ای جای سیاه را به عنوان یک رنگ اشتها آور تر می گیرد .

بسته بندی خلاقانه ماکارونی -پاستا 3

 

رنگ های  قهوه ای ، برنزی و زمینی گرم، اشتها آور، سالم و طبیعی هستند این رنگها با تداعی سازگاری با محیط زیست، میتواند مورد استفاده طیف وسیعی ازمحصولات غذایی طبیعی را در بر گیرد. اما مراقب استفاده از رنگهای خاکستری با این تم رنگی  باشید چرا که مصرف کنندگان در بسیاری از محصولات طبیعی طبیعت را مشاهده می کنند و و رنگهای خالص و جذاب بسیار خوشایندتر و موفق تر عمل میکنند رنگهای خاکستری این تم تمام این باور را نابود خواهد کرد.
رنگ های درخشان و کریستالی یاد آور طعم  های  جذاب  و سرگرم کننده مانند شیرینی ، آبنبات ، پاستیل ، اسمارتیز و ... هستند این رنگها در کنار  جذاب و دوستداشتنی و خوشمزه  دیده میشوند و میتوانند به بهترین شکل  برای جذب مخاطب موثر واقع شوند. 
رنگ های متمایل، خاموش دسته ای از رنگهای عمیق هستند که به muted colors  هم معروفند. این رنگها  نشان دهنده طعم های غنی، عمیق و پیچیده می باشند. این تن ها اغلب برای القای طعم های خوشمزه بکار گرفته میشوند و در کنار رنگهای قهوه ایی و درخشان همگروه خود میتوانند کاملا  جذاب  و موثر دیده شوند.
لطفا توجه داشته باشید رنگ هایی که در  طراحی و بسته بندی محصول استفاده می شود باید بیانگر طعم و نوع محصول باشد.صرفا جهت علاقه به رنگ خاص از آن در بسته بندی و تبلیغاتتان استفاده نکنید.

 

نمایشگاه صنایع غذایی و بسته بندی فرانسه ۲۰۱۸ Cfia 2018  

یک محصول طعم دار شبیه کمپوت  زردآلو با  طراحی رنگ سبز اصلا مناسب نیست به یاد داشته باشید، محصول شما به صورت یک پنجره کوچک در ویترین یا قفسه فروشگاه  در مقابل مصرف کننده دیده میشود بنابراین استفاده صحیح و کاربردی از رنگها و وجود یک طراحی خلاق و خاص برای دیده شدن و انتخاب محصولتان یک امر حیاتی است.  رنگ ها به تنهایی میتوانند تقویت عطر و طعم بصری  مناسب ایجاد کنند ولی گاها به منظور ایجاد حس های  دیگر نیازمند استفاده آنها در کنار عکس های جذاب و خوشرنگ و با کیفیت  تولیدی شما می باشند. طراحی مناسب بسته بندی محصول تولیدی شما میتواند، حتی در  ناخودآگاه مخاطب  موجب برانگیختگی مزیتی بیش از طعم و مزه گردد احساساتی  یاد آور بوی خاص و  یا  تداعی خاطرات و ... برای ایجاد ارتباط احساسی  مناسب با مخاطبین و دستیابی به فروش موفق و کسب رضایتمندی مشتری ، ایجاد بسته بندی متمایز و قدرتمند لازمه عرضه محصول  شما می باشد لذا از مشاوره  و همراهی و تجربه مجموعه متعهد و طراحان خلاق استفاده نمائید.

 

برای شناخت کاربردیترین و موثرترین رنگها در طراحی و بسته بندی محصولات مواد غذایی با ژورگراف همراه شوید

 

 

ابوالفضل علیان نژاد

کارشناس امور تبلیغات  ابوالفضل علیان نژاد

بسته بندی
لیوان  

(چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها