پنج شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۰۸۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

10 هزار تن خرما از استان بوشهر صادر شد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در 2 ماه اخیر با آغاز برداشت خرما در این استان 10 هزار تن محصول به خارج از کشور صادر شد.

قاسم محمد زاده  افزود: خرمای صادر شده از نوع کبکاب و زاهدی است که بیشتر به کشورهای روسیه، اوکراین و هند صادر شده است.
وی بیان کرد: استان بوشهر سالانه 150 هزار تن خرما تولید می کند که پیش بینی شده تا پایان سال 30 هزار تن خرمای این استان به خارج کشور صادر شود.
محمد زاده ادامه داد: مجموع خرمای صادراتی کشور 150 هزار تن است که استان بوشهر با صادرات سالانه 30 هزار تن 20 درصد این صادرات را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در دنیا هفت میلیون تن خرما تولید می شود که به دلیل تازه خوری این محصول تنها یک میلیون و 300 هزار تن آن در بین کشورها تجارت می شود.
محمدزاده افزود: با توجه به اقتصاد روبه رشد کشورهای شرق آسیا مانند هند، مالزی و ویتنام شرایط ایجاب می کند صادر کنندگان استان بوشهر تمرکز بیشتری برای صادرات به چنین کشورهایی داشته باشند.
وی گفت: وجود شمار قابل توجهی از مسلمانان جهان در این منطقه از دیگر دلایل ایجاب کننده برای افزایش تمرکز به این کشورها به عنوان مقصد خرمای صادراتی استان بوشهر است.
محمدزاده تاکید کرد: افزایش نرخ ارز نیز یک ظرفیت ارزشمند برای صادرات خرمای استان بوشهر است که باید از این شرایط به نحو مطلوبی استفاده شود.
وی گفت: خرمای استان بوشهر از حیث کیفی یکی از بهترین نوع خرمای تولیدی در کشور است و این امر می طلبد برای افزایش سهم صادرات آن تلاش جدی صورت گیرد.
محمد زاده با اشاره به برگزاری نخسین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما گفت: این نمایشگاه که در 22 تا 24 آبان ماه برگزار می شود ظرفیتی بسیار خوب برای معرفی خرمای استان بوشهر است. 

(پنج شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها