شنبه / ۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۰۷۲۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس فرآورده های لبنی
غلامعلی سلیمانی، مدیرعامل کاله در گفتگوی ویژه خبری؛

صادرکنندگان قانع هستند / ما به دنبال کشوری صادرکننده هستیم /دولت توانایی و شرایط درست کردن صادرات را ندارد

غلامعلی سلیمانی مدیرعامل مجموعه کاله، صادرکننده کشور در گفتگوی ویژه خبری صداو سیما به مناسبت روز ملی صادرات اظهار کرد: صادرکنندگان همیشه قانع بودند و مشکلات را حل می کنند، ما به دنبال کشوری صادر کننده هستیم که مستلزم پیش نیازهایی می باشد که توسط دولتمردان بررسی می شود. معمولا 70 درصد مسائل قانونی و سیاست گذاری بر عهده دولت می باشد و 30 درصد باقی مانده با صادر کنندگان است.

وی با بیان اینکه مشکلات متعددی در حوزه سیاست گذاری وجود دارد؛ افزود: به طور مثال شفاف سازی در کشور و دیگری قانونمند بودن است، درصورتی که بسیاری از قوانین موجود مربوط به قبل از انقلاب می باشد و نکته مهم دیگر فرهنگ مالیاتی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه تولیدات کشور باید بر مبنای استانداردهای بین المللی باشد،گفت: با استفاده از این موارد می توان نسبت به بهره وری و قیمت نهایی امکان رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشیم.

صادرات زمانی معنا پیدا می کند که نیاز داخلی تامین شود

سلیمانی تولیدکننده با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی در وزارتخانه‌ها وجود دارد افزود: صادرات زمانی معنا پیدا می‌کند که نیاز داخل تأمین شود، دولتمردان و اتاق بازرگانی باید به خوبی با مسائل مرتبط با صادرات آشنا و آگاه باشند، لذا اتاق‌های بازرگانی باید ما را درک کنند.

دولت شرایط و توانایی درست کردن صادرات را ندارد

سلیمانی با بیان اینکه اعتقادی به صادرات وجود ندارد، اما این موضوع انجام می‌شود، اظهار کرد: بنده از زمانی که کار خود را آغاز کردم در ابتدا ایمان به کار صادرات داشتم که در نتیجه باید مشکلات آن را هم مرتفع کنم، از طرفی می‌توان گفت که دولت شرایط یا توانایی درست کردن مشکلات صادر کننده را ندارد.

وی بیان کرد: به طور مثال کارخانه ما در سال گذشته بطور متوسط ماهی ۸۰۰ تن شیر خشک تولید می‌کرد، اما در حال حاضر می‌توان گفت به کمترین درجه تولید رسیدیم به همین خاطر می‌توان با صراحت اعلام کرد که قوانین در کشور متفاوت می‌باشد.

سلیمانی با بیان اینکه باید امکانات و شرایط اقتصادی وجود داشته باشد، اضافه کرد: تولیدات کارخانه ما نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی را به همراه داشته و علت آن عدم مواد اولیه به دلیل جنگ دولتمردان می‌باشد.

هرکاری را که نمی خواهید انجام شود به دولت واگذار کنید

غلامعلی سلیمانی در پایان با بیان اینکه هر کاری را که نمی خواهید انجام شود به دولت واگذارکنید گفت: دریافت شیر خام امسال ما افت زیادی داشته است بطوریکه شیرخام دریافتی با قیمت کیلویی 2300 تومان خریداری می کنیم و کارخانه های ما را به حالت نیمه تعطیل درآورده است.

(شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها