یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۸۳۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس سرویس عمومی

بزرگترین دریافت کنندگان ارز دولتی در بخش کشاورزی را بشناسید

در میان دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات محصولات کشاورزی برخی شرکت‌ها به تنهایی ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات یک محصول دریافت کرده اند.

بانک مرکزی لیست شرکت‌ها و اشخاص دریافت‌کننده ارز دولتی را اعلام کرد که در میان آنها وارد کنندگان کالاهای کشاورزی در ردیف بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات کالا به حساب می‌آیند.
در ذیل مطلب می‌توانید بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان ارز دولتی  برای واردات محصولات کشاورزی را مشاهده کنید.
شرکت آرمان تجارت هانی که درزمینه واردات انواع کاغذ و مقوا مشغول به‌کاراست اقدام به واردات جو کرده است و 102 هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده است.
بنابراین گزارش در میان واردات کنندگان گوشت گرم گوسفندی نیز شرکت آریا محتشم شرق بیشترین میزان واردات این محصول را دارد به طوری که بیش از 17میلیون یورو ارز دولتی برای واردات گوشت قرمز دریافت کرده و بعد از آن شرکت‌هایی دیگری نظیر ناوک شهاب شرق توانسته بیش از 5 میلیون ارز دولتی دریافت کند، اما این رقم در میان  شرکت‌های  دیگر  واردکننده تا 2 هزار یورو کاهش می‌یابد.
بزرگ‌ترین وارد کننده گوشت گوساله یخ زده نیز شرکت فارس تارمه است که توانسته از ارز دولتی برای واردات این محصول استفاده کند و بیش از 10 میلیون یورو به قیمت دولتی دریافت کرده است.
شرکت فرزام تجارت خزر آستارا نیز بر اساس لیست منتشرشده بانک مرکزی بیش از 5 میلیون یورو به نرخ دولتی برای واردات موز دریافت کرده و بعد از وی نیز شرکت بازرگانی فضل آریا نیز بیش از 3 میلیون یورو برای واردات دریافت کرده است.
شرکت دولتی خدمات حمایتی کشاورزی نیز بیش از 13 میلیون یورو برای واردات کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه دریافت کرده است درحالی‌که بعد از وی شرکت بازرگان کالا متعلق به بخش خصوصی توانسته است یک میلیون و 70 هزار یورو ارز دولتی بگیرد.
در زمینه واردات کره با ارز دولتی نیز شرکت‌های شکلی و الین شیمی نیز به ترتیب با واردات نزدیک به 12 میلیون یورو و بیش از 10 میلیون یورو بیشترین ارز دولتی را برای واردات به خود اختصاص دهند.
شرکت‌های دکا تجارت آتی، صنعت غذایی کوروش و بازرگانی دولت نیز که درزمینه واردات روغن آفتابگردان فعال هستند به ترتیب با اخذ 38 میلیون یورو، 27میلیون یورو  23 میلیون یورو بیشترین ارز دولتی را دریافت کرده‌اند.
بنابراین گزارش در میان بزرگترین واردکنندگان ذرت دامی نیز که مبالغ سنگینی نیز برای واردات این محصول ارز دولتی گرفته‌اند شامل کلهر دانه جنوب، پشتیبانی امور دام و کرمانشاه دانه و فجر اعتبار هستند که به ترتیب بیش از 74 میلیون یورو، 68 میلیون یورو،65 میلیون یورو و 64 میلیون یورو دریافت کرده‌اند.
شرکت‌های فرآورده‌های غذایی نیکو فراز و بهشت قندیل نیز هرکدام حدود 7 ونیم میلیون یورو ارز دولتی برای واردات چای خارجی دریافت کردند و بزرگ‌ترین واردکنندگان این محصول با ارز دولتی به حساب می‌آیند.
شرکت‌های سناپویان تجارت منطقه آزاد تجاری چابهار و شرکت تولید و توزیع محصولات کشاورزی فواکه با واردات بیش از  17 و نیم  میلیون یورو و 13 و نیم میلیون یورو جو با ارز دولتی بوده‌اند.


(یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۷:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها