شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۸۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اولین مجتمع پرورش کبک و قرقاول و بلدرچین با جاذبه توریستی در یزد

این مجتمع پرورش کبک و قرقاول در شرستان تفت از استان یزد به منظور تولید پرندگان مولد مادر تخم گذار احداث گردید که می توان از این مجموعه به عنوان جاذبه توریستی در مزرعه پرورش پرند نیز می توان بهره جست.

در سال 1380 مجتمع پرورش کبک ، قرقاول و بلدرچین در استان یزد، شهرستان تفت به منظور تولید پرندگان مولد مادر تخم گذار، احداث گردید. پرندگانی که به منظور اهداف مختلف واحدهای جدید تولیدی پرورش داده می شوند.

بهره گیری از روش پرورش پرندگان قابل شکار (Game Bird) بر اساس مزرعه داری نوین کشور ما، آغاز گردیده بود . به کار گیری تکنیک های مدرن مدیریت موجب گردید تا پرورش کبک ، قرقاول و بلدرچین گوشتی در مزرعه پرورش پرند صورت گیرد .

این مزرعه اقدام به پرورش قرقاول به نام علمی P.C.Pereievs کبک با نام علمی Aleetoris Chukan و بلدرچین با نام علمی Coturnix و یا بلدرچین کوتورنیکس که بطور طبیعی در سلسله جبال البرز و زاگرس وجود دارند می نماید.

آینده پرورش پرندگان game bird به وضوح روشن و آشکار است ، استفاده و بهره گیری از پرندگان Game Bird به جهت باشگاه های شکار پرنده و تیر اندازی شکار به وسیله سگ های دورگه و پرندگان شکاری و همچنین سایر فعالیت های دیگر در حال تداوم و رو به فزونی می باشد . از دیگر انتظارات مزرعه پرورش Game Bird می توان به تولید گوشت آن به صورت کاملا وسیع الرشد جهت عرضه در رستوران ها و فروشگاه های عرضه مواد پروتئینی اشاره نمود.

پرنده Game Bird بایستی به خوبی و با مدیریت صحیح تغذیه شود این امر بستگی به مواد مغذی اصلی قابل استفاده که برای سلامتی و رشد آن لازم است دارد . مواد مغذی که :

- کربو هیدرات ها شامل گلوکز ، نشاسته و گلیکوژن

- چربی ها بخصوص اسید های چرب ضروری می باشد.

اهداف اقتصادی طرح پرورش کبک:

علاوه برایجاد و به کارگماشته شدن ده ها نفر که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این طرح در ارتباط ند و تامین ارز حاصل از صنعت گردشگری مرتبط با طرح از جمله نکات مثبت این طرح می باشد.علاوه بر اینکه این طرح در استان های کشور قابل پیگیری می باشد به موقعیت این استان ها از حیث جاذبه های توریستی نیز می افزاید .

شماره های ارتباطی : 09131530381-        2- 7263081-0351

(شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶) ۱۱:۳۸
ناشناس
۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
0
0

پرآور صنعت تولید کننده انواع قفس های بلدرچین،کبک،مرغ تزیینی،مرغ تخمگذار و کبوتر www.paravarsanat.ir/main info@paravarsanat.ir 05144417200 09151700498


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها