یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۸
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۸۱۹۸
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس شیرینی و شکلات
گفتگو با مشاور مدیرعامل صنایع غذایی نیک‌دهقان؛

ستاک اولین واحد دریافت کننده استاندارد بیسکویت جو در کشور

قرار ملاقات با یکی از فعالان صنایع غذایی در فضایی صورت پذیرفت که در او در حال آموزش به پرسنلی بود که ارتباط مستقیمی با مصرف کننده‌ها داشتند، «شهریار سلطان‌محمدی» – مشاور مدیرعامل در فروش و بازاریابی و توسعه محصول گروه صنایع غذایی نیک دهقان با نام تجاری «ستاک» – از فعالانی است که در بخش های مختلف رزومه موفقی را داشته است و در مجوعه موفق ستاک نیز فعالیتی چشمگیر دارد.

شرکت صنایع غذایی آداک در سال 1386 فعالیت خود را با نام تجاری ستاک در زمینه تولید انواع کلوچه های سنتی و بیسکویت جو با عصاره ی توت آغاز نموده است. هر دو نوع محصول منحصربفردی که در این واحد صنعتی تولید می‌شود، از نقطه نظرات مختلف نسبت به محصولات مشابه حائز اهمیت بوده و ویژگی های خاص خود را داراست، در سال 96 شاهد فعالیت جدی‌تر و تبلیغات وسیعی را در کشور برای این نام تجاری شاهد بودیم، محصولی که آحاد مردم با آن آشنایی دارند از این رو گفتگویی را در ادامه با این فعال صنعتی انجام دادیم که با هم می خوانیم:
 

 

فودنا:   توضیحی درباره محصول های ستاک  بفرمایید؟

ستاک با 2 محصول عمده از قدیم فعالیت خود را آغاز کرد؛ کلوچه سنتی و بیسکویت جو

لازم به یادآوری است؛ کلوچه سنتی به عنوان محصولی که در کشور عزیزمان علاقمندان فراوانی دارد و این محصول در سالیان گذشته به صورت سنتی در کارگاه‌های کوچک و به دست استادان مجرب و باذوق و سلیقه ای خاص تولید می گردید، به سبب استقبال زیاد این محصول رفته رفته نحوه تولید آن از شکل سنتی به شیوه های نیمه صنعتی سوق پیدا کرد و به همین سبب ماهیت اصلی کلوچه نیز شکل و کیفیت اولیه کم کم به شکل های امروزی که شرکت های بسیاری در کشورمان ارائه دهنده آن هستند، تغییر یافت . حال تمایز ما در نحوه تولیدمان با این شرکت‌ها در این است که ما سعی کردیم شکل و کیفیت سنتی این محصول را در شرایط تولید خود حفظ نماییم . این تمایز حتی در مبحث طراحی‌ها و بسته‌بندی کلوچه که شکلی بسیار زیبا و جذاب به آن بخشیده مشاهده می‌گردد . اما گام‌های مهم بعدی در این راستا برداشته شده، اخذ استانداردهای داخلی و همچنین دریافت گواهی نامه های معتبر بین‌المللی از جمله ISO 22000 و ISO 9001 و گواهی HACCP به منظور ورود هر چه بهتر علاوه بر داخل کشور عزیزانمان به بازارهای خارجی و صادرات به کشورهای دور نظیر استرالیا و کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان و عمان گواه این مدعاست . 

و اما، بیسکویت جو؛ همانطور که مشخص می باشد کار با آرد جو در صنعت نان و شیرینی‌پزی از مشکلات خاص خود برخوردار است و کمتر واحدهای تولیدی رقبت به تولید محصولات با آرد جو می‌نمایند .خواص و ویژگی‌هایی که در آرد جو در بین غلات برای مصرف انسان دارد‌، نیاز توجهی خاص به این موضوع را افزایش می بخشد . 

در فرآیند تولید از آرد جو کامل در بیسکویت‌های ستاک که سرشار از سبوس و فیبر بالا است و همچنین استفاده از شیره توت هم به جهت شیرین‌کنندگی و خواص آن و هم به منظور عطر و طعم، ویژگی کاملاً مطلوبی را به این محصول بخشیده است. 

شرکت صنایع غذایی ستاک اولین واحد دریافت کننده استاندارد بیسکویت جو در کشور، تلاش مستمری در جهت بهبود کیفیت این محصول همراه با بهره‌گیری از زیباترین بسته‌بندی‌ها جهت ورود به بازارهای مختلف داخلی و خارجی به عمل آورده و انشاالله به امید خداوند متعال بتوانیم رضایت هر چه بیشتر مصرف کنندگان عزیز را به دست آوریم

اما با توجه به ثبات کیفیت و تامین مواد اولیه مناسب روز به روز در بازارهای داخل و خارج از کشور ستاک جای خود را بعنوان محصولی ارگانیک و سالم و با شعار «سلامتی خریدنی نیست» باز کرد و ظرفیت روزانه افزایش پیدا کرد، البته ناگفته نماند در سال 96 ما توانستیم در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و معتبر حضور گسترده ای داشته باشیم که این مهم (در دسترس قرار گرفتن) مصرف کنندگان عزیز خیلی موثر و مفید بود کما اینکه هزینه‌های بسیار هنگفتی را هم برای مجموعه جوان ستاک در بر داشت که در فرصت بهتر راجع به این موضوع بسیار بحث و گله دارم، البته در همین سال با استفاده از تبلیغات محیطی در سراسر تهران و استانهای شمالی کشور موفق به یادآوری خاطرات یکی دو سال گذشته هم شدیم. تمام موارد اشاره شده کمک کرد ظرفیت به چند برابر افزایش پیدا کند و متعاقب آن تعداد نیروهای بومی و محلی منطقه نیز رشد کرد که این به اقتصاد منطقه نیز بسیار کمک کرد که باعث بسی خوشحالی است.  

فودنا:  آیا محصولی را بصورت انحصاری در اختیار دارید؟

باید توضیح بدهم که در سوال قبلی به دو محصول کلوچه سنتی و بیسکویت جو اشاره کردم که هر کدام از اینها به چند (SKU) شاخه و محصول تبدیل می‌شوند و امروز بالغ بر 60 محصول داریم که به دلیل نوع ساختار و بسته‌بندی و گیفت‌های آن منحصر به فرد و متمایز از سایر رقبا است

ستاک

فودنا: ویژگی‌های محصول‌های ستاک با محصول‌های مشابه چیست؟

میتوانم چند ویژگی را برشمارم: سلامت محوری، تنوع بسته بندی و رفتن به سمت استفاده از سلفون بجای مقوا، ثبات قیمت : این مهم(عدم افزایش قیمت) شاید به چند سال هم میرسد - که با توجه مشکلات اقتصادی بسیار مهم و حائز اهمیت است که نقش مدیریت عامل بسیار پررنگ در این ثبات قیمتی است - ، استفاده از آرد جو، سبوس جو دوسر، استفاده از خود مواد اولیه مثل: خرما و گردو که بسیار هم گران است بجای شیره و شهد، استفاده از آرد کامل که بازهم گرانتر است و استفاده شهد توت و قند میوه  از ویژگی‌های ستاک است

فودنا: همانطور که در سوال قبل گفتید تبلیغات ستاک در سال قبل بیشتر شد و پیرو آن هم بیشتر به چشم آمد، فلسفه ی این تبلیغات ویژه چیست؟

بقول شوماخر راننده قهرمان چندین ساله فرمول یک در زمانیکه همه در سر پیچ «مشکلات روزمره اقتصادی» ترمز میکنند تو گاز بده «تبلیغات کن، در فروشگاه‌های پرهزینه زنجیره ای سرمایه گذاری کن، محصول جدید و سلامت تر با استفاده از علم روز دنیا در مبحث فرموله» روانه بازار کن...... .

فودنا:  آیا شرکت  در زمینه صادرات نیز  فعالیت دارد و  اگر پاسخ مثبت است در چه جایگاهی قرار دارد؟

بله کشورها را اشاره کردم اما باید عرض کنم صادرات امروز اصلا به صرفه نیست - با توجه به تعرفه‌های گمرکی، مشکلات مبانی ورودی و مرزی و... -  اما ما در ستاک بسان مبحث سوال قبلی با وجود مشکلات بدنبال ورود به کشورهای جدید هستیم که بدنبال محصولات خوب و باکیفیت ما هستند که بزودی خبرهای جدیدی در این زمینه خواهید شنید.

فودنا: تعداد نمایندگی‌های شما در سراسر ایران چه تعداد است و آیا بازارهایی هست که آمادگی قبول نمایندگی را داشته باشید؟

امروز در کل ایران بیش از 22 نماینده فعال داریم و بدنبال جذب نماینده در سایر استانهای فاقد نماینده هستیم. اما در مورد قبول نمایندگی باید عرض کنم امسال برنامه ای داریم که به محض تایید هیئت مدیره و مدیریت محترم عامل در زمینه اخد نمایندگی اطلاع‌رسانی می شود.

فودنا: با توجه به شرایط کنونی، «حمایت از کالای ایرانی» را از زوایای مختلف چگونه تعریف می کنید، و نقش آن را در توسعه اقتصادی تا چه اندازه می دانید؟

حمایت از کالای ایرانی به حرف زیباست اما در عمل متاسفانه اتفاق نمی‌افتد و چوب لاچرخ کردن‌ها، سنگ پرانی‌ها، بروکراسی‌های اداری و مالی (شرایط بانکی کشور) امروز بجای سوق دادن و تسهیل‌کردن شرایط برای تولیدکننده امروزی که باید دستانشان را بوسید و کاملا تحت حمایت چتر دولت باشند ...... متاسفم. 

همانطور که گفتم ما همه چیز به عهده دولت نمی‌اندازیم و سعی می‌کنیم خودمان مشکلات را تا جایی که می‌توانیم برطرف کنیم، گواه حرف بنده حضور ما در سال گذشته 96  و انشاالله سال پیش‌رو که با محصولات جدید که همین امروز که دارم با شما صحبت می‌کنم محصول جدید ما به نام «Multi Cereals» در حال لانچ است که همانطور که از نامش پیداست محصولی بر گرفته شده از: آردجو، آردگندم، آرد برنج، آرد ذرت، آرد سویا، آردچاودار، سبوس، سیاه دانه، شهدتوت، قند میوه و کنجد است که بسیار خوشمزه و لذیذ است و با استفاده فرمولی جدید و کاملا سالم‌تر و با قیمتی مناسب در تمام فروشگاه‌های کوچک و بزرگ سطح شهر و استان تهران و البرز در ابتدا و بلافاصله و شاید همزمان در سراسر استان‌های ایران عزیز توزیع و در دسترس عزیزان قرار می‌گیرد.

فودنا: مهمترین برنامه های تان را در سال 97 چیست؟

افزایش صادرات و تولید محصولات جدید و سالم تر

فودنا: مهمترین مشکلات امروز صنعت را چه می دانید و مهمترین اقدامی که باعث رشد و توسعه تولید در بخش خصوصی می شود چیست؟

اعتماد به صاحبان صنایع، اعتماد به جوانان تحصیل کرده و دانشمند ایرانی،اعتماد به تولید داخلی؛ که موارد اشاره شده در ابتدا اعتماد دولت به بخش خصوصی را می‌طلبد و سپس اعتماد صاحبان صنایع به جوانان ایرانی که می‌توانند بعنوان (مدیران شرکت‌ها ،کارخانجات ، تولید....) تاثیر بسیار چشمگیر داشته باشند و در نهایت با حمایت دولت و رسانه ملی بدست آوردن اعتماد مصرف‌کننده جهت اعتماد و حمایت از محصولات با کیفیت داخلی.

فودنا: سخن پایانی شما؟

دست در دست هم بدهیم به مهر میهن عزیزمان را آبادتر و سرافراز تر از پیش کنیم و به خودکفایی و خود محوری برسیم انشاالله.

 
(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۲۲:۵۸
]ali
۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
0

سلام آیا بیسکوئیت ستاک تراریخته است چون روی بسته بندی کلمه تراریخته نوشته شده ؟ممنون از صداقتتون که لاقل شما نوشتید رو بسته بندی تون

بهار
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ Iran
0
0
0

سلام. در بعضی بیسکوییت‌هاتون، از ذرت و سویا استفاده شده، اینا تراریخته هستن؟ اگه تراریخته هستن، چرا ذکر نشده که تراریختن؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها