چهارشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۶:۲۶
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۷۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی
دبیر انجمن روغن نباتی

قیمت روغن خوراکی در سال 87 افزایش می یابد

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: به دلیل سرمای امسال در اکثر کشورها و آسیب دیدن مزارع کشاورزی کلزا، در تولید و واردات روغن های خام با مشکل رو به رو هستیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، مهندس خلیلی دبیر انجمن روغن نباتی گفت: قیمت های روغن خام جهانی در ماه گذشته مطابق ماه قبل روند صعودی داشت.
وی افزود: آخرین قیمت روغن سویا در بازار جهانی یک هزار و 650 دلار، دانه سویا 650 دلار و روغن پالم یک هزار و 540 دلار بوده است.
این مقام مسوول تصریح کرد: روغن پالم 50 درصد رشد داشته و روغن خام سویا 33 درصد رشد داشته، روغن خام آفتابگردان و کنجاله سویا نیز روند افزایش داشته است.
دبیر انجمن روغن نباتی افزود: عمده روغن های وارداتی خام است.تحولات جهانی قیمت روغن بازار داخلی را همه تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی افزود: دولت برای تنظیم بازار در طول سه ماه گذشته 28 هزارتن با کارخانجات قرارداد بسته و بازار روغن در داخل در طی سه ماه سال جاری از یک ثبات قیمتی برخوردار بوده است.
مهندس خلیلی اشاره کرد: با توجه به افزایش قیمت نفت خام، ورق حلب روغن نیز افزایش داشته هر تن یک هزار و 400 دلار از یک رشد 200 دلاری برخوردار بوده است.
وی افزود: سرمای بی سابقه امسال مزارع کشاورزی کلزا ایران با مشکل مواجه کرده و همچنین مزارع کشاورزی کلزا چین نیز در این سرما در امان نمانده است که دولت چین برای تامین کسری نیاز خود در بازار روغن و بازار غلات روند شتابان در سه ماه گذشته را تجربه کرده است./02/110

(چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶) ۱۶:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها