چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۵۵۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس شیرینی و شکلات
گفتگو با فرشاد عبادی مالک برند مرداس

با توجه به موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری و ریسک‌های متعدد حاکم بر سرمایه‌گذاری نمی‌توان رشد چندان بالایی را برای سال ۹۶ متصور بود / مرداس؛ کیفیت جهانی، افتخار ایرانی

در ابتدا مرداس با ۶ نفر نیروی انسانی و تولید روزانه ۱۵۰ کیلوگرم شکلات کار خود را آغاز کرد اما اکنون برای ۳۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و روزانه ۳۰ هزار کیلوگرم شکلات تولید می‌کند

شرکت شیرین‌آفرینان خورشید از سال1392 هجری شمسی با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه؛ تجهیز به فناوری روز دنیا و بکارگیری متخصصان کارآزموده، عرضه شکلاتهای مرغوب و منحصر به فرد با نام تجاری مرداس را در دستور کار خود قرار داده است. 
در ابتدا مرداس با ۶ نفر نیروی انسانی و تولید روزانه ۱۵۰ کیلوگرم شکلات کار خود را آغاز کرد اما اکنون برای ۳۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است . و روزانه ۳۰ هزار کیلوگرم شکلات تولید می کند، حضور موفق و ارائه شکلات های مرغوب  با بسته بندی های چشم نواز از دیگر مزایای این نام تجاری است و باید گفت که شکلات‌های جرقه‌ای برای اولین‌بار در ایران توسط برند مرداس وارد بازار شد که به مدیریت فرشاد عبادی به عنوان، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت شیرین آفرینان خورشید و مالک برند شکلات مرداس اداره می شود که در این فرصت گفتگویی با  مدیر عامل برند مرداس ترتیب دادیم که با هم می خوانیم:

 

فودنا:  آقای عبادی در اولین سوال بفرمائید، ویژگی محصول‌های مرداس چیست؟

شکلات مرداس با بکارگیری تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و استفاده از دانش جهانی و با اتکاء به نیروی خلاق ، با انگیزه و جوان ایرانی که به معنای واقعی در مسیر اهداف و استراتژی های بلند مدت خود مصمم و پرتلاش قدم بر می دارد.ما تلاش می کنیم محصولی با کیفیت جهانی برای مردم و افتخاری برای ایران باشیم 

در زمینه مواد اولیه چه ممیزی هایی را برای ورود به چرخه تولید دارید؟

در زمینه تهیه مواد اولیه سه محور کلی جزء ممیزی های شرکت است:

اول : بهداشت و سلامت محور بودن

دوم : کیفیت مواد اولیه که توسط واحد کنترل کیفیت شرکت مورد ارزیابی و نظارت مستمر قرار میگیرد

سوم : تهیه مواد اولیه با کیفیت از برترین برندهای تولید کننده مواد اولیه که تامین کننده برندهای شکلات مطرح جهان هستند

فودنا: مرداس در زمینه صادرات نیز  فعالیت دارد و  اگر پاسخ مثبت است در چه جایگاهی قرار دارد؟

از سال گذشته ما توانستیم علاوه بر ایران ، محصولات مرداس را به سایر کشورها صادر کنیم هدف ما این بوده که برند مرداس در بازار جهانی قابلیت، رقابت داشته باشد .

شکلات - مرداس

فودنا: تعداد نمایندگی‌های شما در سراسر ایران چه تعداد است و آیا نمایندگی جدیدی را برای محصول های خود قبول می کنید؟

در حال حاضر مرداس در تمام مراکز استان ها دارای نمایندگی فروش هست و قطعا جهت توسعه پخش محصولات از پذیرفتن نمایندگی های جدید در شهرستان هایی که فاقد نمایندگی هست استقبال می‌ کند.

فودنا:  وضعیت اقتصادی و صنعت را در سال 96  (نوسانات ارز – تعرفه ها و گمرک- بروکراسی و موانع اداری – تامین موانع اولیه – امور مالیاتی) چگونه دیدید و  آیا سال 96  را سال رونق و یا رکود اقتصادی می دانید؟

اقتصاد ایران تابع دو عامل سیاست‌گذاری داخلی و ریسک‌های موجود در دیپلماسی خارجی است. با توجه به موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت و همچنین ریسک‌های متعدد حاکم بر سرمایه‌گذاری نمی‌توان رشد چندان بالایی را برای سال ۹۶ متصور شد .

علیرغم این مسایل شکلات مرداس تلاش می کند همانند چهار سال گذشته با رشد فزاینده عمل کند.

فودنا: به نظر شما چه اولویت ها و راهکارهایی برای رونق اقتصادی توسط قانونگذاران و دولت پیشنهاد می کنید؟

به نظر من حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ، محدود سازی اقتصاد دولتی و آزادسازی اقتصاد ، توجه به نخبگان و بهره‌ گیری ازفناوری نوین ،اولویت تولید بر واردات و حمایت ازخرید کالای داخلی از مهمترین اولویت ها است همچنین حمایت از صاحبان سرمایه و نیروی کار ، تثبیت قیمت ارز در بازار ، اشتغال زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی راهکارهایی هستند که برای ایجاد رونق اقتصادی تاثیر بسزایی دارند . قطعا تسهیلات با نرخ های جهانی ، رفع موانع و مشکلات مالیاتی و تسهیل در روند صادرات و واردات می تواند در رونق اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد.

فودنا: چشم انداز شما برای سال 97 چیست و چه برنامه هایی را برای سال آینده و محصول هایتان دارید؟

افزایش و توسعه سبد محصولات با حفظ کیفیت سیاست شرکت برای سال آتی  است

فودنا: مهمترین مشکلات امروز صنعت را چه می دانید؟

از مهمترین مشکلات و موانع صنعت می توان به محور سیاست ها و برنامه‌های کلان اقتصادی، مشکلات ناشی از تحولات بین‌ المللی ، محور امور مالیاتی و عوارض دولتی، محور صادرات، واردات و امور گمرکی ، محور تسهیلات و امور بانکی و ارزی اشاره کرد اما آنچه از همه مهتر ست تحقق سیاست ها و عملیاتی کردن قوانین حمایت از کار و سرمایه هست 

فودنا: در بخش دنیای مجازی و روابط عمومی چه اقداماتی توسط شکلات مرداس انجام شده است؟

امروزه در عصر حاضر، ارتباطات اگرچه نگوییم اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرات می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است.

شرکت شیرین آفرینان خورشید با تغییرات در دامنه برند مرداس و یکسان سازی شناسه های این برند در فضای مجازی ضمن معرفی محصولات و فعالیت های شرکت یک ارتباط دوسویه با مشتریان خود برقرار کرده تا از این طریق بتواند برنامه ریزی هدفمندتری در مورد خدمات قابل ارائه به مشتریان ارایه دهد.

فودنا: درباره فروشگاه های گلدن هم توضیحاتی بفرمایید ؟

فروشگاه های گلدن نخستین چاکلتیر  ایران است؛ در این فروشگاه‌ها شکلات‌های دست ساز به مشتریان عرضه می شود و این امکان وجود دارد که مشتریان طعم، شکل و تعداد بسته خود را انتخاب کنند؛ در حال حاضر دو شعبه از فروشگاه های گلدن ، مرداس  در شهر قم و مجموعه توریستی مهتاب واقع در آزاد راه قم – تهران راه اندازی شده است و به زودی به صورت زنجیره ای در سراسر کشور ایجاد خواهد شد .

فودنا: سخن پایانی شما:

نباید فراموش کنیم ما امروز قدم در راهی گذاشته ایم که حاصل زحمات پیشکسوتان این صنعت و تولیدکنندگانی است که همیشه چراغی فراسوی راهمان بوده و هستند.

در پایان ضمن آرزوی توفیق برای تلاشگران عرصه تولید  اعلام آمادگی می کنیم با حمایت مسئولان علاوه بر افزایش اشتغال می‌توانیم این برند با کیفیت ایرانی را به بازارجهانی عرضه کرده و با برندهای اروپایی رقابت کنیم. 

 


 

شکلات - مرداس

مرداس؛ کیفیت جهانی، افتخار ایرانی
شکلات - مرداس

مرداس؛ کیفیت جهانی، افتخار ایرانی
مرداس - شکلات

مرداس؛ کیفیت جهانی، افتخار ایرانی
شکلات - مرداس

مرداس؛ کیفیت جهانی، افتخار ایرانی
شکلات

(چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۶:۲۰
Khorram
۱۳۹۶/۱۱/۰۵
3
0
0

با عرض سلام و خدا قوت و آرزوی موفقیت برای همه ی کار آفرینان خیلی عالی من بابتی تلاش کی برای رسیدن به هدف تون انجام دادین و خدارا شکر موفق شدین شما را تحسین میکنم وبهتون تبریک میگم ان شالا که همیشه بدرخشید و پایدار بمانید


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها