چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۴۱۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

وضعیت شکایت از فست فودی ها/سهم رستوران ها و نانوایی ها

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، گفت: تعداد تماس ها با سامانه ۱۹۰ در مهر ۹۶ بیش از ۲۱۹۵۱ مورد بوده که ۶۹۱۰ تماس منجر به ثبت خبر یا شکایت در سامانه شده است.

مهندس محراب آقازاده افزود: بیشترین شکایت های ثبت شده از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد (۱۰درصد)، دفع غیر بهداشتی فاضلاب (۶درصد) و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر (۵درصد) بوده است. همچنین صنف نانوایی (۱۱ درصد)، اغذیه فروشی و شکایت از اصناف اغذیه فروشی، ساندویچ و پیتزا با ۱۰ درصد، سلف سرویس و رستوران با ۷ درصد و بقالی و سوپر مارکت با ۶ درصد، بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: تعداد ۱۰۱۵ خبر یا شکایت منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان ۱۵۰۰ کیلوگرم و ۷۵۹ لیتر انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع لبنیات تاریخ گذشته و فاسد، نوشابه، آبمیوه تاریخ گذشته، انواع تنقلات و غیره بوده است.

آقازاده افزود: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در مهر ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی (۱۹درصد)، مشهد ( ۱۲درصد)، ایران (۱۱درصد) و در مرتبه های بعدی دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، البرز، تهران، تبریز، کرمان و قم قرار دارند.

وی گفت: در همین راستا اقدامات بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ها منجر به معرفی ۲۵۰ صنف متخلف به مراجع قضایی، صدور ۱۵۴۲ اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی اصناف متخلف و ۲۵۰ صنف مورد شکایت منجر به رفع نقص شده است.

آقازاده افزود: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای است.

هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها