شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۶۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
فرماندار اردبیل:

ایده‌آل‌ترین تولیدات استان اردبیل را هم به صادرات نمی‌پذیرند/ اوج نگرانی از آلودگی چاه‌های کشاورزی اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: در راستای توسعه صادرات محصولات استان اردبیل به کشورهای دیگر، ایده ال‌ترین تولیدات داخلی را هم به دلیل عدم کیفیت بالا برای صادرات نمی‌پذیرند.

جواد زنجانی اظهارکرد: باوجود مشکل کمیت آب در اردبیل، کیفیت آب شرب مشکلی وجود نداشته و کاملا سالم است.
وی گفت: بیشترین نگرانی مربوط به آلودگی‌های ناشی از چاه‌های کشاورزی هست که  این آلودگی‌ها باید مدیریت شود.
فرماندار اردبیل در خصوص استفاده ازجوش شیرین درپخت نان  تصریح کرد: بیش از 98 درصد نان‌های پخت شده در اردبیل  از جوش شیرین پاک هستند.
زنجانی امنیت غذایی برای شهروندان را جز رسالت اصلی نهادهای مربوطه دانست و ادامه داد: شهروندان باید با اطمینان کامل موادغذایی را مصرف کنند.
وی با بیان اینکه امروزه ایده‌آل‌ترین محصولات تولیدی استان اردبیل هنوز برای صادرات مطلوب نیست گفت: در راستای توسعه اقتصادی برای صادرات باید کیفیت محصولات خود را ارتقا داد.
فرماندار اردبیل افزود: تا زمانی که کشتارگاه‌های غیر مجاز درسطح استان وجود داشته باشد محصولات دامی مطلوب  ومرغوب نخواهد بود و نهاد مربوطه باید نظارت دقیق‌تر به کشتارهای غیرمجاز داشته باشد.
وی گفت: تغذیه مناسب در بین شهروندان ودانش‌آموزان به درستی فرهنگ‌گذاری نشده و امروزه کودکان در معرض چاقی هستند که با آموزش و ترویج فرهنگ تغذیه مناسب می‌توان سلامت افراد جامعه را ارتقا داده و از بروز بیماری‌های غیر‌واگیردار پیشگیری کرد. /فارس
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها