دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۸۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت معدن و تجارت گلستان اعلام کرد:

معافیت واحدهای خدمات شالیکوبی در گلستان از پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش فودنا، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در سال جاری تمامی واحد های شالیکوبی استان از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان معاف شدند.

علی اصغراصغری اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون نظارت استان ممنوعیت اخذ مالیات بر ارزش افزوده به میزان 9 درصد از خدمات شالیکوبی استان در سال 1396 اعلام و در همین راستای مصوب شد تا اداره  نظارت و بازرسی سازمان در اقدامات نظارتی خود در این حوزه بر این مهم نظارت داشته باشند.
وی افزود: برنامه ریزی لازم برای برقرار گشت های مشترکی با نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی و امور مالیاتی استان و سایر نهادهای ذیربط صورت پذیرفته که در فصل فعالیت این واحدها اقدامات نظارتی لازم صورت گیرد.
اصغری تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه کشاورزی استان و همچنین حمایت از حقوق کشاورزان در پی ابلاغ این مصوبه به مدیران واحدهای خدماتی شالیکوبی سطح استان، اخذ هرگونه مبلغی تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از خدمات این قبیل واحدها به عنوان تخلف گرانفروشی محسوب و برابر قانون با واحدهای خاطی برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده نرخ خدمات واحدهای شالیکوبی در سال جاری نیز از سوی کمیسون نظارت مرکز استان تصویب و ابلاغ شده و کلیه کارخانه داران شالیکوبی موظفند در هنگام ارائه خدمات به کشاورزان نسبت به رعایت وزن و ارائه فاکتور و همچنین نصب نرخنامه در معرض دید کشاورزان و مشتریان اقدام کنند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: تلفن 124 ستاد خبری این سازمان در مرکز استان و ادارات تابعه آماده دریافت نقطه نظارت اعم از شکایات، پیشنهادات و رهنمود های مردم و مدیران واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی در حوزه مسائل و مشکلات مرتبط است.
/ایسنا

(دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها