سه شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۲۴۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

صادرات میوه و تره‌بار بدون شناسنامه ممنوع می شود

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: براساس تفاهم نامه اتحادیه با توسعه تجارت قرار شد که از آبان ماه 96 صادرات کالا بدون شناسنامه ممنوع شود.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به ممنوعیت صادرات فله وری میوه و تره بار اظهار داشت: صادرات فله وری محصولات کشاورزی اعم از هندوانه و خربزه در مبدا و محل بارگیری ضایعات 30 الی 40 درصدی در بردارد که این امر خوشایند نیست.

وی با اشاره به معضلات صادرات فله وری محصولات با لنج افزود: بر اساس تفاهم نامه اتحادیه با توسعه تجارت قرار شد که از آبان ماه 96 صادرات کالا بدون شناسنامه ممنوع شود.

نورانی ادامه داد: در حال حاضر صادرات فله وری هندوانه به قطرموجب شد تا بخشی از محصول هنگام بارگیری به دریا ریخته شود و بخش دیگر با یک پنجم قیمت هندوانه سایر کشورها معادل 1.5 دلار در بازاربه فروش رسد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به  تاثیر شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی در امر صادرات بیان کرد: برخی از کارشناسان بخش معتقدند که با ممنوعیت فله وری صادرات کاهش می یابد اما می توان گفت که شناسنامه دار شدن محصولات تاثیر بسزایی درکاهش کیفیت و جلوگیری از افزایش ضایعات دارد.

به گفته وی بسته بندی محصولات کشاورزی علاوه بر ارزش افزوده بالا در ایجاد اشتغال نقش اساسی دارد.

نورانی با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به حمل و نقل ریلی و جاده ای تصریح کرد: حمل و نقل یکی از زیرساخت های مهم صادراتی است که با وجود آن می توان حضور جدی در بازارهای صادراتی داشت./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها