شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۱۸۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

عرضه محصولات ایران در فروشگاههای فرانسوی

جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با فروشگههای بزرگ زنجیره ای روسیه و خارجی فعال در این کشور به ویژه اوشان شرکت فرانسوی در حال برنامه ریزی است.

 یکی از فروشگاههای بزرگ هدف همکاری ایران در روسیه، اوشان است که صدها فروشگاه در مسکو و شهرهای دیگر دارد.
پایگاه اینترنتی «روس آنلاین» روز پنجشنبه در این باره نوشت: فروشگاه اوشان درخصوص واردات محصولات کشاورزی از ایران درحال مذاکره است.
در این گزارش به نقل از ماریا کورنوسووا مدیر روابط عمومی فروشگاههای زنجیره ای آشان در روسیه آمده که مذاکره برای واردات مستقیم محصولات ایرانی با تولید کنندگان ادامه دارد.
هم اکنون برخی محصولات باغی و صیفی جات از جمله خیار، هندوانه، کاهو، کلم و انواع فلفل دلمه سبز و رنگی، بادمجان و گوجه فرنگی از ایران در شعبه های اصلی اوشان در مسکو عرضه می شود، ولی این شرکت خواستار واردات بیشتر و افزایش انواع تولیدات باغی و کشاورزی است.
شرکت فرانسوی اوشان پایه گذاری شده در سال 1961 در زمینه مدیریت شبکه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت، هایپرمارکت، سوپرسنترها، سوپراستورها و فروشگاه‌های وسایل الکترونیکی با بیش از سه هزار شعبه در آسیا، اروپا و خاورمیانه فعالیت می کند.
همچنین ولادیمیر روسانف رئیس روابط عمومی فروشگاههای زنجیره ای دیکسی (از فروشگاه های بزرگ روسیه) نیز به خبرگزاری روسی رامبلر گفت که با توجه به سابقه همکاری چند ساله با ایران، تلاش ها برای افزایش عرضه محصولات ایرانی در در مسکو و دیگر شهرها جریان دارد.
روسانف افزود: سبزیجات و میوه جات وارداتی از ایران با موفقیت تمام جایگزین بسیاری از محصولات ترکیه ای شده و محصولات ایرانی بویژه در ماههای زمستان و آغاز فصل بهار مورد نیاز است.
دیکسی با برخورداری از فعالیت 3000 فروشگاه در سراسر روسیه و در مسکو جایگاه اول فروشگاههای زنجیره ای در این کشور را دارد.
فروشگاه زنجیره ای ایکس فایو روسیه نیز با 1000 شعبه اصلی و 4500 واحد فرعی به تازگی برای عرضه سبزیجات و میوه ایران در مجموعه زیر پوشش خود اعلام آمادگی کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیشتر گفته بود که ایران با فروشگاههای بزرگ زنجیره ای روسیه برای تحویل درازمدت میوه و صیفی جات مذاکره می کند و صادرات گسترده این محصولات را در دستور کار دارد.
محمد رضا نعمت زاده روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رامبلر روسیه گفت: ایران از محصولات کشاورزی به ویژه میوه و انواع صیفی جات بسیار غنی است.محصولات کشاورزی ایران به روسیه صادر می شود، اما حجم آن زیاد نیست.
وی افزود: امیدواریم موافقت نامه درازمدتی را با طرف های روسی برای تحویل این محصولات در حجم مورد نیاز امضا کنیم.
نعمت زاده یاداوری کرد: در ایران برخی میوه ها از جمله پرتغال، سیب و زردالو در تمام فصل های سال تولید و برداشت می شود.
ایران از اوایل سال 1395 به دنبال توقف صادرات محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه بر اثر تیرگی روابط، صادرات میوه به بازارهای روسیه را شروع کرد.
روسیه به علت سردسیری بسیاری از مناطق، بخش اصلی نیازهای سبزیجات و میوه جمعیت حدود 147 میلیون نفری خود را از خارج و حتی کشورهای دور دست تامین می کند که سبب افزایش قیمت می شود، اما با توجه به نزدیکی با ایران و مسیرهای کوتاه ترکیبی آبی زمینی از خزر و همچنین هوایی، اقلام صادراتی ایرانی بهای کمتری دارد. / ایرنا
(شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها