یکشنبه / ۹ دی ۱۳۸۶ / ۱۵:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۱۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر عامل صندوق توسعه صادرات آبزیان ایران

راه‌اندازی دکه‌های ساندویچ ماهی در تهران

بخش خصوصی بدون نیاز به حمایت مالی دولت، تعداد 500 دکه فروش ساندویچ ماهی در تهران راه‌اندازی می‌کند

 

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات آبزیان ایران با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایانا افزود: اجرای این طرح به صورت آزمایشی و تنها نیازمند مجوز از شهرداری تهران برای فعالیت دکه‌هاست.

بهروز کاکاوند ادامه داد: با راه‌اندازی هر دکه ساندویچ فروشی حداقل برای و نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود و با توجه به زنجیره گسترده توزیع ماهی از کارخانه (تولید، فرآوری، بسته‌بندی) تا حمل و عرضه در بازار، بی‌تردید اشتغالزایی این طرح بالا خواهد بود.

وی درباره بودجه مورد نیاز در اجرای این طرح عنوان کرد: برای هر دکه ساندویچ‌فروشی مبلغ 100 میلیون ریال و در کل 50 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که عمده آن توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات آبزیان ایران گفت: بخش خصوصی تنها انتظار دارد،‌ دولت مبلغی را که بابت اشتغال جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند به این طرح اختصاص دهد.

وی اعلام کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال، با اجرای این طرح ساندویچ ماهی ارزان و سالم در اختیار مردم قرار می‌گیرد و جایگزین مواد مضری می‌شود که افراد و به ویژه کودکان در طول روز مصرف می‌کنند.

کاکاوند با تاکید بر این که چنین طراحی از کشورهای اروپایی و عربی مشابه‌سازی شده است و حتی کشورهای خارجی آمادگی همکاری با بخش خصوصی را برای تولید ساندویچ با یک برند خاص دارند، تصریح کرد: نتیجه اجرای این طرح افزایش تولید، کاهش هزینه‌های دولتی برای ایجاد اشتغال و افزایش مصرف سرانه خواهد بود، اما این نکته نباید فراموش شود که براساس اصل 44 قانون اساسی، بخش خصوصی به مشارکت و حمایت دولت در اعطای مجوزهای لازم و تبلیغات برای فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی با اشاره به مذاکره با دو شهردار قبلی تهران برای راه‌اندازی این دکه‌ها گفت: هنوز وقت ملاقاتی با محمدباقر قالیباف شهردار فعلی تهران به بخش خصوصی داده نشده است و در صورت همکاری شهرداری، این طرح بلافاصله پس از اعطای مجوز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

سال گذشته نیز کاکاون در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری کشاورزی ایران از برنامه‌ریزی برای احداث دکه‌های ساندویچ ماهی در تهران و چند شهر بزرگ کشور خبر داده بود.

(یکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶) ۱۵:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها