شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۱
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۶۸۳۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

شیرخشک یارانه ای کم نشده است/ ارسال شیرخشک ها به درب منازل

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بیان کرد: شیرخشک های رژیمی مورد نیاز بیماران متابولیک به زودی با پست به درب منزل آنها فرستاده می شود.

امیرحسین جمشیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  گفت: شیرهای یارانه ای قطع نشده و میزان کافی موجود است فقط میزان آنها تعدیل شده زیرا درصدد اجرای سیستم الکترونیک هستیم.

وی شیرخشک های یارانه ای را دو نوع معمولی و رژیمی معرفی کرد و افزود: شیرخشک معمولی برای کودکان سالمی هستند که به اندازه کافی از شیرمادر تغذیه نمی شوند، سالیانه بالغ بر چهارمیلیون و 500 هزار قوطی از این نوع شیر خشک با بهترین کیفیت به مراکز بهزیستی، شبکه های بهداشتی و دانشگاه توزیع می شوند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: شیرخشک های رژیمی که معمولا برای بیماران متابولیکی یا آلرژیک استفاده می شوند علاوه بر جنبه تغذیه ای بعد دارویی هم دارند که بنابر تشخیص پزشک تجویز می شوند.

وی از توزیع شیرخشک های متابولیکی در داروخانه های 29 فروردین و برخی داروخانه های هلال احمر خبرداد و اظهار داشت: شیر خشک های یارانه ای فقط طبق نسخه الکترونیک و به تعداد تجویز پزشک به بیمار داده می شود و درخواست بیش از آن قابل قبول نیست.

جمشیدی مصرف بیش از اندازه شیرخشک را موجب ایجاد مشکل در گوارش و سلامت نوزاد دانست و عنوان کرد: از لحاظ تامین شیر هیچ مشکلی وجود ندارد اما به هر فرد فقط به اندازه نیاز وی داده می شود.

وی ادامه داد: شیرخشک های یارانه ای رژیمی به زودی برای همه بیماران متابولیک و آلرژیک به درب منزل آنها پست می شود که این نوع خدمت در جهان برای اولین بار ارائه می گردد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از وجود 7 هزار بیمار متابولیکی در سراسر کشور خبرداد و یادآور شد: در طرح پست شیرخشک به درب منازل تمامی این بیماران تحت پوشش قرار می گیرند./  باشگاه خبرنگاران جوان؛
(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها