شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۷۳۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
ایوب خانی در گفت و گو با فودنا مطرح کرد

تولید با کیفیت، اولویت کاری کارخانه ارد خانی معماریان

به گزارش فودنا، کارخانه آرد خانی- معماریان در سال 59 تاسیس شد و پس از دو دهه فعالیت و تولید آرد کیفی در استان سال 83 ساختمان جدید آن در کیلومتر 7 اتوبان ساری نکا کلنگ زنی شد و در سال 86 به بهره برداری رسید.

مدیر عامل این واحد تولیدی با بیان اینکه کارخانه آرد خانی- معماریان یکی از واحدهای برتر تولید آرد در استان می باشد، اظهار کرد: کارخانه آرد خانی -معماریان با ظرفیت 72 هزار و 500 تن تولید آرد در سال توانسته سهم درخور توجهی در بازار کسب کند.


ایوب خانی گفت: 30 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند و بیش از صدها شغل غیرمستقیم نیز متوجه فعالیت تولیدی ما می باشد. وی خریدار آردخانی- معماریان را دولت و بازار آزاد دانست و خاطر نشان کرد: به شدت روی تولید کیفی تمرکز داریم به طوریکه آرد خانی-معماریان به عنوان یک محصول با کیفیت شناخته می شود.


خانی دلیل تولید آرد با کیفیت را در گندم وارداتی دانست و تصریح کرد: به دلیل اینکه از گندم های وارداتی از روسیه و قزاقستان استفاده می کنیم توانسته ایم آرد با کیفیتی تولید کنیم. وی کیفیت گندم های وارداتی را بهتر از گندم های داخلی دانست و خاطر نشان کرد: نوع گندم تولیدی داخل نسبت به نوع گندم تولیدی روسیه و قزاقستان از کیفیت کمتری برخوردار است. رئیس هئیت مدیره انجمن کارخانجات آرد استان با بیان اینکه برند خانی- معماریان توانسته هر سال واحد برتر تولیدی باشد، اظهار کرد: کارخانه خانی -معماریان توانست در سال های متعدد از نهادهایی همچون سازمان غذا و دارو، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، سازمان استاندارد، سازمان صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی نشان برتر در تولید کیفی را کسب کند.


*تولید کیفی با دقت نظر در مواد اولیه مرغوب


 ایوب خانی تصریح کرد: در تهیه مواد اولیه نهایت دقت نظر را داریم و جهت تولید کیفی آرد، تکنولوژی روز دنیا را در سیستم بوجاری کارخانه پیاده کرده ایم که این واحد تولیدی را متمایز از دیگر کارخانه های آرد استان کرده است. مدیرعامل کارخانه آرد خانی-معماریان در مورد استانداردهای پیاده شده روز دنیا در این واحد تولیدی گفت: انواع استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استانداردهای روز دنیا در سیستم های تولید کارخانه پیاده سازی شده است.


 وی با اشاره به افتتاح فاز دوم سیلوی بتنی ذخیره سازی گندم این کارخانه تصریح کرد: براساس نوع فعالیت تولیدی احساس نیاز کردیم تا سیلوی بتنی ذخیره گندم را در دستور کار قرار دهیم. ایوب خانی افزود: فاز اول این مهم سال گذشته در قالب افتتاح دو سیلوی بتنی ذخیره گندم صورت گرفت و امسال نیز فاز دوم آن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته دولت افتتاح گردید.


*سیلوی بتنی بهتر از سیلوی فلزی


وی در بیان دلیل ایجاد سیلوی بتنی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مازندران و تجربه سه دهه فعالیت به این نتیجه رسیدیم که سیلوی بتنی در محافظت و نگهداری از گندم عملکرد به مراتب بهتر و بیشتری از سیلوی فلزی دارد.


*بهره گیری از توان مهندسان داخلی


رئیس هئیت مدیره کارخانجات آرد استان در ادامه افزود: سیلوی بتنی از ایجاد تعریق در گندم موجود در سیلو جلوگیری می کند و مانع کپک زدن گندم می شود. خانی تمامی مراحل ساخت این سیلو را توسط مهندسان داخلی دانست و گفت: در ایجاد این چهار سیلو مطالعه های زیادی صورت گرفته و از دانش و مهندسی متخصصان داخلی استفاده شده است.


 وی در مورد ظرفیت چهار سیلو گفت: هرکدام از سیلوها قادر به ذخیره سازی 5 هزار تن گندم می باشند که این مجموعه چهار تایی 20 هزار تن گندم را می تواند به مدت یکسال ذخیره کنند.


خانی گفت: فایده این چهار سیلو جداسازی ارقام مختلف گندم می باشد. وی افزود: اگر چهار رقم گندم از مناطق مختلف خریداری کنیم می توانیم به صورت کاملا مجزا آن ها را تفکیک کنیم.


وی در مورد سرمایه گذاری صورت گرفته اظهار کرد: برای تکمیل ای پروژه 30میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.


تولیدکننده برتر استانی گفت: امیدواریم دیگر همکاران ما نیز جهت احداث سیلوهای بتنی که مزایای بیشتری نسبت به سیلوهای فلزی دارند اقدام کنند.


*رعایت تمامی استانداردها در کارخانه آرد خانی معماریان  


سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور،  ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را 72 هزار و 500 تن آرد اعلام کرد گفت: ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان  500 هزار تن است که از این میزان  400 هزارتن توسط بخش خصوصی ذخیره سازی می شود.


جعفری، با بیان اینکه کارخانه آرد خانی- معماریان ساری، تمامی استاندارد های روز دنیا (سیستم مدیریت کیفیت) را رعایت کرده است، ادامه داد: این کارخانه مجهز به انواع سیستم های بوجاری جهت تولید محصول بهداشتی و کیفی می باشد.


سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2، با اشاره به وجود سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار  در مازندران، گفت: 3میلیون تن گندم انسانی و دامی از این بنادر و بندر همسایه (انزلی) ترخیص می شود و این در حالی است که در طی چند سال اخیر 120 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان افزوده شد که 100 هزار تن آن فلزی و 20 هزار تن آن بتنی می باشد.


وی افزود: 20 هزار تن ظرفیت بتنی ذخیره سازی استان ، به تنهایی متعلق به شرکت آرد خانی معماریان است.


گفت و گو : حسین زحمتکش – خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران(فودنا)

(شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها