شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۶۶۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تولید 30 رقم در مرکز تحقیقات برنج مازندران

به گزارش فودنا ، معاون مرکز تحقیقات برنج کشور اظهار کرد: معرفی ارقام مقاوم به آفات و بیماری‌های برنج و مصرف بهینه کود و سموم شیمیایی از اهداف مرکز تحقیقات برنج کشور در آمل است.

نصیری با بیان اینکه در این مرکز از بدو تاسیس تاکنون 30 رقم برنج تولید شده است، افزود: چهار بخش تحقیقاتی اصلاح و تهیه بذر، گیاه‌پزشکی، خاک و آب، فنی مهندسی و بخش خدمات فنی و تحقیقاتی در این مرکز فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مرکز علاوه بر کمیت و کیفیت، ارقامی که تحمل به خشکی، شوری و سرما را داشته باشند تولید می‌کنیم.

معاون مرکز تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه رقم «کشوری» از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: کنترل بیولوژیک آفت و بیماری‌های برنج یکی دیگر از اهداف این مرکز است.

همکاری مازندران و آستراخان در زمینه کشت برنج

معاون بخش بین‌الملل وزارت روابط خارجی آستراخان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین در آستراخان ارزان است امیدواریم انواع ارقام برنج مازندران در روسیه کشت شود.

سرگی گرمانویچ لوف ادامه داد: همکاری مازندران با آستراخان روسیه در زمینه کشت برنج برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضور در بازارهای جهانی نیازمند داشتن برند جهانی است که توسعه و ترویج آن نیازمند برنامه‌ای بلند‌مدت و راهبردی است که امیدواریم فعالان اقتصادی مازندران این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند و تلاش بیشتری برای حضور در بازارهای جهانی و همکاری‌های مشترک با کشورهای خارجی داشته باشند.

(شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها