دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۶۵۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بررسی مشکلات کارخانجات آرد و سیلوهای نگهداری گندم

مشکلات کارخانجات آرد و سیلوهای نگهداری گندم ایلام بررسی شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ایلام،جلسه بررسی مشکلات کارخانجات آرد و سیلوهای نگهداری گندم با حضور معاون غذا و دارو ، مدیر و کارشناس مسئول مربوطه اداره غذا و مسئولین کاخانجات آرد و سیلوهای ذخیره گندم در حوزه غذا و دارو ایلام برگزار گردید. در این جلسه معاون غذا و دارو گفت بخش سلامت مواد غذائی و آشامیدنی یک بحث مهم و استراتژیک است ، در بحث غذا چند نکته مهم حائز اهمیت است که نظارت باید از تولید در مزرعه شروع تا سر سفره نظارت و کنترل گردد ، که با رعایت شرایط GMP در پایان این فرایند غذای سالم به دست مصرف کننده برسد.

آقای دکتر نقدی اظهار داشت هدف این معاونت حمایت از واحدهای تولیدی است ، اما واحدهای تولیدی هم باید الزامات قانونی را انجام دهند و در نهایت محصولی که به دست مردم می رسد سالم و باکیفیت باشد ، من مطالبات مردم و سهم قانونی مردم را پی گیری خواهم کرد.

در ادامه مدیر غذا با اشاره به فعلیت های حوزه مربوطه در خصوص اطلاع رسانی به مردم در خصوص مصرف نان سبوس دار به وسیله صدا و سیما ، نصب بنر و چاپ پمفلت اشاره کرد و اظهار داشت ما باید برای مصرف نان سبوس دار از طریق فضای مجازی هم در بین جامعه فرهنگ سازی کنیم. او گفت یکی از افتخارات استان ایلام سیلوی دشت عباس است که جزء برگزیدگان استانی است این مورد باید الگوئی برای سیلوهای دیگر ما باشد.

در این جلسه یکی از مدیران کارخانجات آرد گفت در کشورهای پیشرفته گندم قبل از ورود به سیلو بوجاری می گردد ، ما باید از منشاء شروع کنیم ، هر سیلوئی که گندم تحویل کارخانه دار می دهد گندمش باید شناسه داشته باشد ، افت گندم با عددی که به ما داده اند متفاوت است. وی گفت کیفیت سیلوهای بتنی بسیار بالاست و تا سه سال می توان گندم را بدون آسیب در آن نگهداری کرد ، اما با توجه به هزینه بالای آن سیلو داران تمایل دارند از سیلوهای فلزی استفاده نمایند.

در پایان آقای دکتر نقدی گفت خرید گندم به عهده جهاد کشاورزی است و سیاستهای خود را اجرا می کند و معاونت غذا و دارو در امر خرید گندم از کشاورزان دخالت ندارد که این مورد قسمتی از نظارت را دچار مشکل می کند و سعی خواهد شد در جلسات بعدی که با سازمانهای زیربط برگزار می شود آنها را متقاعد کنیم تا در پروسه نظارت بر خرید ورود نمائیم و این مشکلات را بین بخشی حل نمائیم. او از مدیر غذا خواست تا گزارشی از وضعیت سیلوهای استان جهت بررسی تهیه نماید. وی بیان داشت معاونت غذا و دارو عضو شورای سلامت استان می باشد در این شورا تلاش ما بر این است که مشکلات و موانع تولید را برطرف نمائیم.
(دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها