شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۰۰:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۳۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
قائم‌مقام نعمت‌زاده اعلام کرد:

افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار خرده‌فروشی

قائم‌مقام وزیر صنعت از افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار خرده‌فروشی خبرداد و گفت: این فروشگاه‌ها به راحتی می‌توانند بازار را رصد کرده و وضعیت رکود را هم پایش کنند.

مجتبی خسروتاج در مراسم آغاز به کار رسمی اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم اکنون ۵ درصد از توزیع کالا را در شبکه خرده‌فروشی کشور در اختیار دارند و با توجه به استقبالی که مردم از آنها انجام داده‌اند، امکان افزایش سهم آنها در بازار خرده فروشی کشور وجود دارد.

قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور می‌تواند سطح کیفیت عرضه کالا و همچنین انتظار مردم را بالا ببرد، این در حالی است که یکی از دلایلی که افراد به سمت کالاهای خارجی می‌روند، کیفیت آنها است، زیرا همه کیفیت بالای کالا را تشخیص و مصرف آن را ترجیح می‌دهند، بنابراین فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند با بالا بردن کیفیت سطح سفارش به تولیدکنندگان داخلی در عمل سطح کیفی کالاهای تولید شده در کشور را بالا ببرند.

وی تصریح کرد: در میان اتحادیه‌های صنفی موجود در کشور برخی از آنها فعالیت‌های موازی داشته و در مواردی سنگ بنای محکمی ندارند، به همین دلیل به دنبال ادغام آنها هستیم. در مواردی مشاهده شده است که ۳ اتحادیه در خصوص یک واحد صنفی اعمال نظر و در امور آنها دخالت می‌کنند.

خسروتاج با اشاره به اینکه وزیر صنعت نیز بر توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور تاکید دارد، گفت: فروش کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید توسعه یابد و اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانند خدمات خوبی به مردم ارائه دهند مانند سیلی گسترش می‌یابند و کسی نیز نمی‌تواند جلوی آنها بایستد

همچنین امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد: فروشگاه های زنجیره ای موجب افزایش رفاه و بهره وری در کشور می‌شود. در عین حال، صرفه جویی در وقت لازم برای خرید، مصرف محصولات تاییده شده، تنوع بالاتر محصولات در یک مکان، مصرف محصولات با تازگی بیشتر نیز از محاسن فروشگاه های زنجیره ای است.
وی، جلوگیری از فعالیت تولیدکنندگان فاقد شرایط لازم، ارائه قیمت یکسان در سراسر کشور، توزیع محصولات مشابه در نقاط مختلف کشور، پرداخت حق و حقوق قانونی به پرسنل را از تاثیرات اجتماعی فروشگاه های زنجیره ای دانست و گفت: هم اکنون تبدیل شبکه توزیع سنتی به مدرن مهمترین چالش ما است، چراکه فروشگاه های زنجیره‌ای به صورت شرکتی اداره می شوند و دارای صورت‌های مالی و سیستم شفاف هستند، ضمن آنکه با ایجاد فروشگاه های زنجیره ای از ورود کالای قاچاق در سطح خرده فروشی و فروشگاه‌ها جلوگیری خواهد شد. / مهر
(شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵) ۰۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها