دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۸۶ / ۱۴:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۶۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۹
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان صنایع فرآورده گوشتی:

فرآورده‌های گوشتی ایران مطابق استانداردهای بین‌المللی است

تولید فرآورده‌های گوشتی ایران مطابق با سیستم استانداردهای بین‌المللی و با اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی‌صلاح کشوری است.

 مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان صنایع فرآورده گوشتی در گفت و گو با خبرنگار ایانا گفت: صدا و سیما در جنگی نابرابر در حالی فرآورده‌های گوشتی را علت بیماری‌های گوارشی اعلام می‌کند که از یک سو فرآورده‌های گوشتی ایران مطابق با سیستم استاندارد بین‌الملل و از سوی دیگر با اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی‌صلاح کشوری از قبیل اداره نظارت بر تولید مواد غذایی، اداره استاندارد و وزارت صنایع و معادن تولید می‌شود.

سیدمحمد موسوی ادامه داد: در تمام دنیا فرآورده‌های گوشتی که شامل سوسیس، کالباس و همبرگر می‌شود به عنوان یک عنصر غذایی در رژیم غذایی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد به طوریکه سرانه مصرف سوسیس و کالباس در امریکا 70 کیلوگرم در اروپا 60 کیلوگرم گزارش شده است و بدیهی است گنجاندن چنین ماده غذایی بعد از تحقیقات علمی و آزمایشهای تغذیه‌ای انجام شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: سرانه مصرف سوسیس و کالباس در ایران سه کیلوگرم است که با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد.

وی گفت: تولید سوسیس و کالباس در ایران نیز مانند همه دنیا از ترکیبات گوشت، کلوتین، شیرخشک، ادویه، سویا و کارینا، پروتئین  و شیر حاصل می‌شود که در هیچ تحقیق علمی مضر بودن مواد مذکور ثابت نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی تصریح کرد: ایران به علت استفاده از گوشت گاو که با مجوز دامپزشکی و با رعایت استانداردهای کیفیت گوشت و همچنین با رعایت موازین ذبح اسلامی تهیه می‌شود، از کیفیت بالایی نسبت فرآورده‌های گوشتی منطقه از جمله ترکیه و روسیه برخوردار است و قابل رقابت با بهترین تولیدهای دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: فرآورده‌های گوشتی در سایر کشورها از گوشت پیرخوک، گراز، اسب و سایر حیوانات تهیه می‌شود در حالی که در ایران منحصر به گاو و در موارد محدودی گوسفند می‌شود.

موسوی در ادامه گفت: از سال 1314 که سوسیس و کالباس وارد ایران شده است تاکنون هیچ گزارشی مبتنی بر وقوع مرگ بر اثر مصرف سوسیس و کالباس توسط هیچ مرجع قانونی گزارش نشده است.

وی با اشاره به تبلیغات منفی یک سویه صدا و سیما گفت: برای اثبات مضر بودن فرآورده‌های یک صنعت که با سرمایه چند تریلیون تومانی و اشتغال صد هزار نفر به صورت مستقیم و سه میلیون نفر غیرمستقیم فعالیت می‌کند دعوت از استادان علم تغذیه، صاحب‌نظران، صاحبان صنایع ضروری است.

این تولیدکننده از منتقدان مصرف سوسیس و کالباس خواست تا در میزگردی با دعوت از گروههای مختلف علمی و تولیدی مشکلات احتمالی ناشی از مصرف این فرآورده‌های گوشتی که بیش از 100 سال از قدمت تولید آن می‌گذرد به بحث و تبادل نظر بپردازد.

(دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۶) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها