سه شنبه / ۸ آبان ۱۳۸۶ / ۱۶:۴۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۵۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

صادرات پسته 348 میلیون دلار نصیب ایران کرد

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در شش ماه نخست امسال 6/53 هزار تن پسته به ارزش 348 میلیون دلار صادر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، بر اساس آمار رسمی گمرک ایران در نیمه نخست سال جاری 6/53 هزار تن پسته ایرانی به ارزش 348 میلیون و 100 هزار دلار صادر شد.
بر اساس این گزارش، میانگین فروش هر کیلوگرم پسته صادراتی ایران 5/6 دلار معادل 6045 تومان(برابر ارزش بازار داخلی و بلکه کمتر) بوده است.
بنابر گزارش گمرک در این مدت 8/13 هزار تن پوست دباغی شده مرطوب گوسفند یا بره موسوم به (wet blue) به ارزش 49 مییون دلار صادر شده است.
کارشناسان می گویند: صادرات این نوع پوست برای ایران ارزش افزوده آنچنانی ندارد و پس از پاک شدن و بهداشتی کردن، قبل از مرحله ارزش افزوده صادر می‌شود، در حالی که بهتر است، تبدیل به محصول چرمی شده و سپس صادر ‌شود.
بنابراین گزارش در 6 ماه نخست امسال 5/18 هزار تن حیوانات زنده مانند گوسفند، بره و بز به ارزش5/46 میلیون دلار صادر شده است که ارزش هر کیلوگرم گوسفند زنده صادراتی 5/2 دلار معادل 2325 تومان بوده است که نسبت به قیمت زنده فروشی گوسفند در داخل تفاوت چندانی ندارد.
طبق آمار گمرک ، آب ( همچنین آب‌های معدنی و گازدار شده) که به آن قند، شیرین کننده افزوده شده باشد به مقدار 5/147 هزار تن به ارزش 8/39 میلیون دلار صادر شده است.
بر اساس این گزارش در این مدت 5/19 هزار تن شیرینی و شکلات به ارزش 8/33 میلیون دلار از کشور صادر شده است.

(سه شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶) ۱۶:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها