دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۴۹۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

تجلیل از پرسنل شاخص شرکت صنایع غذایی سحر همدان+تصاویر

یازدهم اردیبهشت ماه در مراسم روز جهانی کار و کارگر از 25 پرسنل شاخص شرکت صنایع غذایی سحر با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

یازدهم اردیبهشت مصادف با اول ماه می هر سال به عنوان روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده تا در این روز جامعه کارگری و کارآفرینی در کنار هم جشنی را برگزار و از زحمات یکدیگر قدردانی کنند.

بیست و پنج سال پیش در چنین روزی یک کار آفرین با تفکری بزرگ فعالیت تولیدی خود را با نام شرکت صنایع غذایی سحر در شهرک صنعتی بوعلی همدان با 13 نفر پرسنل آغاز کرد؛ این فرد کسی نیست جز مسعود توتونچیان که امروز با گذشت یک ربع قرن توانسته در شرکت صنایع غذایی سحر برای بیش از 900 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند. 

شرکت صنایع غذایی سحر در این مدت موفق به اخذ رتبه‌های مختلف و جوایز گوناگون تولیدی و صنعتی شده و مجوزها و استانداردهای ملی و بین‌المللی را یکی  پس از دیگری با حفظ و  بهبود کیفیت محصولات در کنار قیمت مناسب اخذ کند. 

این شرکت امروز به یکی از برندهای صاحب نام در عرصه صنایع غذایی در کشور تبدیل شده که پا را از مرزهای ملی فراتر گذاشته و به عنوان یک برند بین‌المللی فعالیت می‌کند. 


شرکت صنایع غذایی سحر هر ساله در روز جهانی کار و کارگر مراسم بزرگداشتی برای تجلیل از مقام شامخ کارگر برگزار می‌کند. 

مراسم امسال به خاطر چند اتفاق مهم و ارزشمند نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود؛ نخست اینکه جشن 25 سالگی تأسیس شرکت بود و از سویی دیگر از تولید محصولات در بسته بندی جدید(کنسرو درون شیشه) رونمایی شد، قابل ذکر است که این فناوری برای نخستین بار در کشور توسط شرکت سحر صورت پذیرفته و حدود یک و نیم سال کار تحقیقاتی روی آن انجام شده است، در ادامه شرکت شکوفه سحر که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صنایع غذایی سحر است نیز اعلام بهره‌برداری گردید.

آئین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شرکت صنایع غذایی سحر در یکی از سالن‌های شرکت با حضور بیش از 400 نفر از پرسنل در بخش‌های مختلف تولید، نظارت، کنترل، پخش، فروش، اداری و مدیریت در فضایی مفرح و شاد برگزار شد. 

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. 

مسعود توتونچیان مدیرعامل شرکت در سفر کاری خارج از کشور بود و برای این مراسم پیام تبریک روز جهانی کار و کارگر ارسال کرده بود که توسط مدیر روابط عمومی شرکت جناب آقای مرتضوی به نحو شایسته و تاثیر گذاری قرائت شد.  


تولید چهار هزار و 200 تن محصول در شرکت نیوشه در سال گذشته 
مدیرعامل شرکت نیوشه با تبریک روز جهانی کار و کارگر به همکاران خود در شرکت صنایع غذایی سحر، اظهار کرد: روز جهانی کار و کارگر از 130 سال پیش تاکنون هرساله در تمام دنیا گرامی داشته می‌شود. 

او افزود: کارگران پشتوانه پیشرفت کشور هستند و اگر کشورها پیشرفت می‌کنند به خاطر کار و تلاش است. 

مهندس آریاشاد با اشاره به اینکه در شرکت‌های مختلف و برند در سطح کشور همکاری داشته است، بیان کرد: کسانی که کارخانجات بزرگ و برند را بنیانگذاری کردند به تولید، کار و پیشرفت کشور علاقمند بودند. 

او ادامه داد: در هیچ کارخانه‌ای به اندازه  شرکت صنایع غذایی سحر یکرنگی، صفا و صمیمت را مشاهده نکرده‌ام و این موضوع از افکار بلند مسعود توتونچیان نشأت گرفته است. 

مدیرعامل شرکت نیوشه به سابقه فعالیت شرکت صنایع غذایی سحر اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت کار خود را با حداقل امکانات آغاز کرد و امروز نه تنها یک برند ملی است بلکه در حال تبدیل شدن به یک برند بین‌المللی نیز می باشد.

او اضافه کرد: همه تولیدکنندگان به دنبال افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، تنوع محصول و سود هستند و تمام این  موارد را به صورت عینی در شرکت صنایع غذایی سحر مشاهده کرده‌ام. 

آریاشاد افزود: در طی 25 سال فعالیت شرکت سحر رابطه انسانی، اخلاقی و قانونی بین کارفرما و کارگر وجود داشته و  مسعود توتونچیان فعالیت خود را با 13 نفر پرسنل آغاز کرد که امروز نزدیک به یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. 


او با بیان اینکه در طول فعالیت این شرکت یک سری مشکلات و کمبودهایی وجود داشته اما روند کار پیشرفت رو به جلو بوده است، تصریح کرد: همه وظیفه داریم تا روزی که در این شرکت کار می‌کنیم از منابع آن به نحو احسن حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت نیوشه در بخش دیگری از سخنانش به شرکت نیوشه اشاره کرد و گفت: نیوشه یک واحد مستقل و اقتصادی است که با کنترل کیفیت و همچنین حمایت‌های هیات مدیره توانسته با بهبود کیفیت محصولات تولیدی فعالیت خود را با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و مجرب ادامه دهد.

او افزود: در سال 93 شرکت نیوشه سه هزار و 900 تن و در سال 94 نیز چهار هزار و 200 تن محصول را با برند سحر تولید و  روانه بازار کرده است.

آریاشاد بیان کرد: میزان تولید شرکت نیوشه از سال 93 به 94 شاهد 8.5 درصد افزایش بوده که این موفقیت با کاهش 50 درصدی ضایعات، تولید محصول با کیفیت و توجه به سودآوری بوده است.

او از طرح توسعه شرکت نیوشه با نام تجاری سبد چین نیز خبر داد و عنوان کرد: از 10 روز پیش طرح توسعه این شرکت آغاز شده و امیدواریم ظرف 5 ماه آینده طرح عملیاتی شود. 

مدیرعامل شرکت نیوشه اضافه کرد: برند سبد چین در کنار برند سحر فعالیت می‌کند و کارهای اولیه را انجام داده و در حال اخذ پروانه‌های ساخت برای تولید 4 تا 5 محصول در سال جاری هستیم. 

او با بیان اینکه شرکت صنایع غذایی سحر بهترین مکان برای رابطه مناسب کار و کارگر است، عنوان کرد: برای اولین بار محصولات کنسرو در شیشه را با برند شرکت سحر در شرکت سبد چین تولید کردیم و همه ما مکلف هستیم که کیفیت را کنترل کنیم. 

تولد 25 سالگی شرکت صنایع غذایی سحر 
در بخش دیگری از مراسم کیک تولد 25 سالگی شرکت سحر توسط هیئت مدیره این شرکت بریده شد و چند قطعه موسیقی زنده توسط یکی از خواننده های جوان همدان اجرا شد. 


شرکت شکوفه سحر آماده بهره‌برداری است 
سخنران بعدی این مراسم مدیرعامل شرکت شکوفه سحر بود که با تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت: مدیر موفق شرکت سحر هماره با فکر توسعه‌ای در حال کار و تلاش است و یک کارآفرین موفق در سطح کشور محسوب می‌‍‌‌شود.

مهندس ظهیرنیا افزود: اواخر مهرماه سال 93 شرکت شکوفه سحر در شهرک صنعتی بهاران کلنگ زنی شد؛ البته می‌خواستیم در شهرک بوعلی یک سوله آماده را خریداری کنیم اما بنا به دلایلی این امکان فراهم نشد و بنابراین در شهرک صنعتی بهاران به تأسیس سوله اقدام کردیم. 

او ادامه داد: در اواسط دی ماه سال 93 سوله‌ها را احداث و اوایل سال 94 کارهای ساختمانی آغاز شد و در حال حاضر آماده تولید و بهره‌برداری هستیم چراکه ماشین آلات نصب شده و در دی و بهمن سال گذشته تولید آزمایشی را انجام دادیم و بعد از آن در حال اخذ پروانه‌ هستیم. 

مدیرعامل شرکت شکوفه سحر بیان کرد: شرکت شکوفه سحر سالانه 500 تن انواع حبوبات، ادویه جات و خشکبار را در یک شیفت کاری بسته بندی می‌کند که ظرفیت ماشین آلات نصب شده بسیار بیشتر از این رقم است. 

او عنوان کرد: من 25 سال پیش که شرکت صنایع غذایی سحر با 13 نفر کار خود را آغاز کرد حضور داشتم و امروز نیز شرکت شکوفه سحر با 8 نفر فعالیت خود را شروع کرده و با همتی که توتونچیان دارد مطمئن هستم که به زودی به یک شرکت بزرگ بسته بندی تبدیل می‌شود. 

ظهیرنیا ادامه داد: بسته بندی خرما و کشمش نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد و من از همه کسانی که ما را در راه اندازی این واحد یاری دادند تشکر می‌کنم. 



قائم مقام مدیرعامل شرکت الوند یاران نیز سومین سخنران مراسم بود که اظهار داشت: براساس قانون تعریف شده همه ما کارگر هستیم. 

هدایتی با اشاره به شعار سال جاری"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بیان داشت: در بحث اقدام و عمل همه باید خوب عمل و خوب فکر کنیم چراکه اگر خوب عمل کنیم تعداد نیروهای شاغل بیشتر می‌شود. 

او از برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت و تنوع محصولات در سال 95 خبر داد و تصریح کرد: شرکت الوند یاران دو سال پیش با 137 نفر کار خود را آغاز کرد و امروز تعداد کارکنان این شرکت به 320 نفر افزایش یافته است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت الوند یاران در شرکت صنایع غذایی سحر و شرکت‌های زیرمجموعه آن کارها را با تعامل، همفکری و برنامه ریزی هدایت می‌ گردد، بیان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط موجود اگر خوب حرکت کنیم با مدیریت خوب آقای توتونچیان مطمئنا موفق به افزایش فروش و توسعه مراکز فروش خواهیم شد.


او در پایان سخنانش گفت: قول می‌دهم که محصولات شرکت شکوفه سحر وارد سبد توزیع شود و این محصولات به  زودی در بازار معرفی می شوند. 

شعار امسال شرکت صنایع غذایی سحر "توسعه برند، مدیریت بر هزینه و ارتقاء کیفیت"
مشاور اجرایی شرکت صنایع غذایی سحر با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: دو روز پیش در جلسه‌ای پیامی از سوی مدیریت شرکت سحر به دانشجویان دانشگاه بوعلی ارسال شد که با اقبال دانشجویان مواجه شد و این برای شرکت صنایع غذایی سحر بسیار ارزشمند است که دانشجویان با این مجموعه ارتباط خوبی برقرار کردند. 

مهندس خیری با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر دست کارگر بوسه زده می‌شود، تصریح کرد: پاداش کار در اسلام مانند جهاد فی سبیل الله برشمرده شده است. 

او با اشاره به اینکه در دین اسلام سلوک علی الله بر دو پایه مادیات و معنویات است، عنوان کرد: پایه مادیات کار و پایه معنویات نماز است که در اسلام شآن کار مترادف با نماز منظور شده است.

مشاور اجرایی شرکت صنایع غذایی سحر افزود: شأن نماز یک کارگر بالاتر از نماز یک بیکار است. 

او ادامه داد: کار ما، هدف و فعالیت ما در دامنه کار و کارگری در راستای اهداف مقدسی که صاحبان سهام دارند ارزش گذاری می‌شود. 

خیری با بیان اینکه برخی کار را سلامت جسم، بعضی سلامت روح و برخی نیز توسعه عدالت اجتماعی و عبادت می‌دانند، تصریح کرد: کار نه تنها یک الزام بلکه عبادت است و حضور کارکنان و سهامداران این شرکت را مجمع عمومی می‌دانیم. 


او به شعار امسال شرکت صنایع غذایی سحر "توسعه برند، مدیریت بر هزینه و ارتقاء کیفیت" اشاره کرد و گفت: امسال سال مهمی است چراکه تحریم‌های اقتصادی رفع شده و شرکت‌های چند ملیتی برای حضور در بازار ایران وارد می‌شوند. 

خیری ابراز داشت: برای اینکه در بازار جدید بتوانیم توان رقابت داشته باشیم باید شرکت‌های دیگر به مجموعه شرکت سحر اضافه شوند تا زنجیره تولید را تکمیل کنیم. 

او به برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی امسال تهران اشاره کرد و یادآور شد: در نمایشگاه امسال حداقل دو سالن اضافه شده که شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور می یابند. 

مشاور اجرایی شرکت صنایع غذایی سحر بر ضرورت تغییر ادبیات تولید در کشور، تصریح کرد: با تغییر ادبیات تولید باید جزئی از  بازار شویم و با حرکت در مسیر درست در این هدف باید بتوانیم در بازار فعالیت کنیم. 

خیری در ادامه به بخش دوم شعار امسال شرکت مبنی بر توسعه برند پرداخت و ابراز داشت: واحدهای تخصصی باید برند سحر را در سطوح داخلی و بین‌المللی معرفی کرده تا آوازه سحر بیش از پیش در عرصه ملی و جهانی شناسانده شود. 

او ارتقاء کیفیت را سومین مؤلفه شعار سال شرکت سحر دانست و تأکید کرد: کیفیت در ادامه خدمت، پاسخگویی به شکایات است و کیفیت در کار شایسته کارگر است. 

مشاور اجرایی شرکت صنایع غذایی سحر سود آوری را یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه شرکت سحر برشمرد و تصریح کرد: اگر سودآوری مناسب نباشد نمی‌توان طرح‌ها و ماشین آلات را به روز کرد و در این صورت محکوم به شکست هستیم. 


پایان این مراسم باشکوه تجلیل از 25 کارپذیر نمونه شرکت صنایع غذایی سحر در بخش‌های مختلف بود که با اهداء لوح تقدیر و هدیه انجام شد و تجلیل شدگان با هیات مدیره عکس یادگاری انداختند.
(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها